מתכון

ממרח קונפי שום ולימון כבוש

זה אחד הממרחים הכי פשוטים להכנה, אבל הוא יוסיף קיק של טעמים חמצמצים-רעננים לכל מנה וישדרג את כל מה שתכינו בעזרתו

12,545 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2021
ברוסקטה תאנים וגבינה עם ממרח קונפי שום ולימונים כבושים של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי
ברוסקטה תאנים וגבינה עם ממרח קונפי שום ולימונים כבושים של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי

4 חומרי גלם, בלנדר מוט או מעבד מזון – ויש לכם ממרח נפלא לכריכים, לתיבול סלטים וירקות צלויים או מרינדה לבשרים. 

כדי להכין את הממרח תצטרכו להצטייד בקונפי שום ולימונים כבושים – לכל אחד מהם יש אינספור שימושים במטבח וגם אותם אני ממליץ בחום להחזיק במקרר. המתכון הזה כולל גם את הכנת הלימונים הכבושים ופטנט להכנת קונפי שום בכמות שתספיק בדיוק לממרח – אבל אפשר לקצר את הדרך ולקנות את שניהם במעדניות. אם רוצים, אפשר (וכדאי) להכין כמות גדולה יותר של קונפי שום לפי המתכון הזה ולשמור לשימושים שונים.

לכל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקונפי שום מהיר

ללימונים כבושים (צנצנת בנפח ליטר)

לממרח קונפי שום ולימונים כבושים (כ-300 מ"ל)

אופן ההכנה

מכינים קונפי שום מהיר

1

מסירים את החלק העליון של ראש שום. מניחים אותו בתוך רדיד אלומיניום כשהחתך פונה כלפי מעלה ויוצקים עליו 1/3 כוס שמן זית. סוגרים ואופים שעה וחצי בתנור שחומם מראש ל-120 מעלות. אחרי האפייה, שיני השום מתרככות למרקם של משחה וכדי לחלץ אותה פשוט לוחצים על החלק התחתון של השום.

מכינים לימונים כבושים

2

מסדרים פרוסות לימון בשכבה צפופה בצנצנת מעוקרת ומפזרים מעל 1/2 כפית מלח גס. ממשיכים כך עד שמגיעים לאמצע הצנצנת. מניחים שיני שום ועלי דפנה (אם רוצים) וממשיכים למלא את הצנצנת בשכבות של פרוסות לימון ומלח גס באופן צפוף כל האפשר. סוגרים היטב את הצנצנת ומניחים על השיש (לא בשמש ישירה) ל-24 שעות.

3

פותחים את הצנצנת, יוצקים מיץ לימון לכיסוי הלימונים ומעליו שכבה דקיקה של שמן זית, שימנעו מגע של הלימונים עם האוויר. סוגרים ושומרים מחוץ למקרר במקום חשוך הלימונים יהיו מוכנים אחרי שבוע. הלימונים הכבושים יישמרו במקרר אחרי הפתיחה. הקפידו להכניס לצנצנת רק כלים נקיים כדי למנוע היווצרות עובש

מכינים ממרח קונפי שום ולימונים כבושים

4

טוחנים את כל החומרים במעבד מזון לקבלת ממרח חלק ואחיד. אם רוצים להשתמש ברוטב עבור מרינדה, מוסיפים עוד מעט שמן זית, עד לסמיכות הרצויה.

לבלוג של טל סורסקי – מה יש לאכול