טל סורסקי
מה יש לאכול היום
הייטקיסט ביום ובלוגר אוכל בלילה. לפעמים גם בסדר ההפוך. כותב את הבלוג "מה יש לאכול" מעל ל-13 שנים ועל הדרך מאכיל 3 ילדים רעבתנים ואניני טעם. בבלוג של טל תוכלו למצוא בעיקר אוכל ליום-יום שילדים אוהבים לאכול אבל גם שפע של מתכונים לאירוח ולכל אירוע.

הממרח שישדרג לכם את האוכל

בין חומרי הגלם שבמקרר לארוחת צהריים טעימה וזריזה עומד הממרח הגאוני הזה של טל סורסקי שיכול להפוך כל כריך, מנת ירקות או בשר למעדן. תתחילו לאסוף צנצנות

30 בספטמבר 2021
ברוסקטה תאנים וגבינה עם ממרח קונפי שום ולימונים כבושים של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי
ברוסקטה תאנים וגבינה עם ממרח קונפי שום ולימונים כבושים של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי

אם תפתחו את המקרר שלי, תמצאו במדף העליון עשרות צנצנות מלאות כל טוב, חלקן מהסופר וחלקן מעשה ידי. יש לי אובססיה קלה להכניס לצנצנת, לכבוש ולשמר כל מה שרק אפשר: ריבות מפירות שאני קונה בכמות גדולה, סחוג, אריסה, חרדל מותסס, חמאות מתובלות, מחית פיסטוקים תוצרת בית, חלפניו, לימונים וזיתים שאני כובש לבד, רטבים, מטבלים וכל דבר שיכול להפוך סתם כריך ל-"וואו, אבא תכין גם לי אחד!". חלק מהשימורים הביתיים שלי הם בעלי חיי מדף ארוכים ונשמרים נצח ואחרים אני מראש מכין כמויות קטנות ומכין כל פעם מחדש.

למתכון ממרח קונפי שום ולימון כבוש

שעועית ירוקה עם ממרח קונפי שום ולימונים כבושים של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי
שעועית ירוקה עם ממרח קונפי שום ולימונים כבושים של טל סורסקי. צילום: טל סורסקי

אחד הממרחים שמככב אצלנו הוא ממרח קונפי שום ולימונים כבושים שזכה אצלנו לשם "הממרח שמשדרג הכל", כי זה בדיוק מה שהוא עושה: הוא מושלם לכריכים ולטוסטים; הוא בן לוויה מושלם לשעועית ירוקה (במקום רוטב העגבניות המוכר); תיבול מושלם לסלט עגבניות; הוא נותן טוויסט מטורף לפרגיות על האש או לחזה עוף… מפה אני אתן לדמיון שלכם להמשיך לעבוד ורק אגיד שכל מקרר בארץ צריך צנצנת ממנו. 

זה אחד הממרחים הכי פשוטים להכנה וכל מה שצריכים בשבילו זה מעבד מזון או בלנדר מוט. הוא מכיל 4 רכיבים בלבד אבל התוצאה הסופית שלו היא סינרגיה מופלאה בין כל חומרי הגלם. שניים מהרכיבים הם קונפי שום ולימונים כבושים – לכל אחד מהם יש אינספור שימושים במטבח וגם אותם אני ממליץ בחום להחזיק במקרר. את שניהם אפשר לקנות במעדניות, אבל גם נורא קל להכין אותם בבית.

למתכון קונפי שום

למתכון לימונים כבושים

לבלוג של טל סורסקי – מה יש לאכול