מתכון

עוגת שמרים חבושים

השילוב בין הבצק האוורירי לפירות החמצמצים כיפי במיוחד והעוגה מתאימה גם לשבירת הצום בכיפור

16,581 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2020
עוגת שמרים חבושים של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם.
עוגת שמרים חבושים של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם.

אני מברישה את העוגה בסירופ מי ורדים ורימונים – זה מוסיף ניחוח, מתיקות וברק, אבל מי שמעדיף עוגה פחות מתוקה ובגוון מט יכול לוותר.

המתכון מותאם לתבנית בקוטר 26 ס"מ.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לחבושים

למלית

לסירופ (לא חובה)

אופן ההכנה

מכינים בצק

1

לשים את כל חומרי הבצק מלבד חמאה במיקסר עם וו לישה. מוסיפים חמאה ולשים כ־10 דקות לבצק אחיד, חלק וגמיש. מעבירים לקערה משומנת, מכסים במגבת ומתפיחים כשעה מחוץ למקרר או עד שהבצק מכפיל את נפחו. אפשר גם להשאיר את הבצק להתפחה של לילה במקרר.

מכינים מלית

2

מניחים חבושים, סוכר, מי ורדים וקינמון במחבת ומבשלים 6־7 דקות על אש בינונית עד שהחבושים מתרככים מעט אך עדיין נגיסים. מניחים בצד.

3

משמנים תבנית אפייה בקוטר 26 ס"מ. מוציאים את הבצק מהקערה, מחלקים ל־2 ומרדדים כל חלק למלבן דק. מורחים בעדינות 1/2 מכמות הריבה על כל מלבן בצק, מסדרים 1/2 מכמות החבושים ומפזרים מעל סוכר וקוביות חמאה.

4

מגלגלים כל מלבן לגליל צר מהצלע הארוכה אל הצלע שמולה. חותכים את הרולדה לפרוסות בעובי 4 ס"מ. מניחים את הפרוסות בתבנית זו לצד זו עם הצד הפתוח כלפי מעלה. מכסים במגבת ומתפיחים שעה מחוץ למקרר.

5

מחממים תנור ל־180 מעלות ומברישים את העוגה בביצה. מעבירים את התבנית לתנור ואופים 35 דקות או עד שהעוגה שחומה.

מכינים סירופ

6

מביאים סוכר, רכז רימונים ומים לרתיחה בסיר קטן. מבשלים כ־3 דקות עד שהסוכר נמס. מוסיפים מי ורדים ומצננים. כשהעוגה יוצאת מהתנור מצננים אותה 5 דקות ומברישים בנדיבות בסירופ הסוכר.