מתכון

עלי חוביזה ממולאים בבשר טלה ואורז

במקום לגלגל את הממולאים כרגיל החלטתי לעטוף עם העלים קציצות מתובלות של בשר טלה ואורז

6,707 בשלנים התעניינו במתכון זה
אפריל 2021
עלי חוביזה ממולאים בבשר טלה ואורז של שף יוסי הייב | צילום: שני בריל
עלי חוביזה ממולאים בבשר טלה ואורז של שף יוסי הייב | צילום: שני בריל

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למילוי

לסיר

להגשה

אופן ההכנה

1

מפרידים עלי חוביזה מהגבעולים בעזרת מספריים (שומרים את הגבעולים לתחתית הסיר).

מכינים את המילוי

2

מטגנים בצלים בשמן זית מעל להבה בינונית כ־8 דקות, מדי פעם מערבבים. מעבירים לקערה רחבה, מוסיפים את יתר חומרי המילוי ומערבבים היטב לאיחוד. מניחים בצד.

3

מכינים קערת מי קרח ומרתיחים מים בסיר גבוה ורחב. חולטים את עלי החוביזה במים הרותחים כ־15 שניות ומעבירים בעזרת כף מחוררת או מלקחיים למי הקרח לעצירת הבישול. מסננים ופורשים את העלים על מגבת.

מכינים את הסיר וממלאים

4

מחממים תנור ל־170 מעלות. מרפדים תחתית של סיר שטוח ורחב בגבעולי החוביזה ששמרנו בצד. מניחים עלה חוביזה על משטח העבודה, כשהוורידים שלו פונים למטה. לוקחים כ־ 2 כפות מהמילוי ומכדררים בין הידיים לכדור גדול מעט יותר מכדור פינג פונג. מניחים את הכדור במרכז העלה, מקפלים את השוליים מעל כדור המלית לעיטוף מלא, ומניחים את העלה הממולא בסיר כשקו התפר פונה למטה. חוזרים על הפעולה עם יתר העלים ומעבירים לסיר. חשוב לצופף את העלים הממולאים בסיר כדי שלא ייפתחו.

5

יוצקים ציר מעל הממולאים, מוסיפים מלח, פלפל שחור, דבש ושמן זית. מכסים את תכולת הסיר בנייר אפייה ומעליו צלחת (היא תשמש כמשקולת ותמנע מהכדורים לזוז ולהיפתח). מכסים את הסיר במכסה, מעבירים לתנור החם וצולים שעה וחצי.

6

מעלים את הטמפרטורה בתנור ל־200 מעלות ומפעילים אותו על מצב גריל. מוציאים בזהירות את הסיר מהתנור, מסירים את המכסה, יוצקים מעל התכולה טחינה, מכניסים שוב לתנור וצולים כ־10 דקות להשחמה. מפזרים עלי זעתר, סוחטים מעל את חצאי העגבנייה כולל הזרעים, ויוצקים שמן זית.