מתכון

פלורנטין שומשום וקצח

אני מתה על חטיפי שומשומית, אבל רק על כאלה שמכינים בעבודת יד

10,762 בשלנים התעניינו במתכון זה
פלורנטין שומשום וקצח של נוף עתאמנה אסמעיל ומיכל פינקלמן. צילום: דניאל לילה
פלורנטין שומשום וקצח של נוף עתאמנה אסמעיל ומיכל פינקלמן. צילום: דניאל לילה

אפשר למצוא אותם בשווקים של שכם או עכו – במגשים גדולים חתוכים לריבועים. בגרסה הביתית הקרמל שמדביק את השומשומית אינו קשה ודביק אלא רך ועדין. כשחשבתי על עוגיית הפלורנטין הצרפתית נזכרתי במרקם הרך של השומשומית, ולכן שידכתי לה את השומשום והקצח שמייצגים את טעמי המטבח הערבי.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פריך שקדים

לנוגטין

אופן ההכנה

1

מעבדים בקערת מיקסר עם וו גיטרה קמח, שקדים טחונים, אבקת סוכר, מלח וקוביות חמאה קרות עד שקוביות החמאה נעלמות והתערובת נראית חולית (כמו קוסקוס). מוסיפים ביצים ומעבדים עד לאיחוד. משטחים את הבצק לדיסקית, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לחצי שעה.

2

מחממים תנור ל־160 מעלות. מקמחים קלות משטח עבודה, מרדדים את הבצק למלבן בעובי 3 מ"מ וקורצים אותו בעזרת פורמה או תבנית במידה 40x30 ס"מ. מחוררים את הבצק במזלג. אופים כ־7 דקות לאפייה חלקית - הבצק בהיר מאוד. מצננים. מעלים את חום התנור ל־170 מעלות.

מכינים את הנוגטין

3

מחממים בסיר חלב, סוכר, גלוקוז ודבש כ־10 דקות (אם יש מדחום - עד שהתערובת מגיעה ל־120 מעלות). מסירים מהאש וטורפים פנימה חמאה ומלח עד שהחמאה נמסה והתערובת אחידה. מוסיפים שומשום וקצח ומערבבים היטב.

4

יוצקים את תערובת הנוגטין על הבצק הפריך ומשטחים בעזרת כף או פלטה בצורה אחידה. אופים 20־25 דקות עד שהנוגטין מעט מקורמל. מצננים וחותכים לעוגיות מלבניות.