מתכון

צלי עוף בפלפלים בסגנון רומאי – Pollo con Peperoni alla Romana

מבשלים את העוף בישול איטי וממושך על להבה קטנה והתוצאה היא בשר עוף רך ברוטב מרוכז ועז טעמים שדורש סְקָארְפֶּטָה - ניגוב שאריות הרוטב בלחם

32,570 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2021
עף בפלפלים של אורייטה. צילום: חני חמווי
עף בפלפלים של אורייטה. צילום: חני חמווי

עוף בפלפלים הוא מנה רומאית קלאסית (מאזור קסטלי רומני, אם לדייק) שמככבת בפֶרָאגוֹסְטוֹ (Ferragosto), חגיגות חופשת הקיץ, כשהפלפלים והעגבניות בשלים ומתוקים. מבשלים אותה בישול ממושך על להבה קטנה והתוצאה היא בשר עוף רך ברוטב מרוכז ועז טעמים שדורש סְקָארְפֶּטָה – ניגוב שאריות הרוטב בלחם. ואם אתם מחכים למאחרים – אפשר להמשיך את הבישול אל תוך הלילה, זה ייטיב עם הרוטב, רק הקפידו להוסיף נוזלים מדי פעם.

לסיפור מאחורי המנה

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

ממליחים חלקי עוף ומעסים מעט.

2

מחממים שמן במחבת רחבה עמוקה ומטגנים את חלקי העוף מכל הצדדים עד הזהבה. מוסיפים בצל ושום (בלי להוציא את העוף) וממשיכים לטגן על להבה בינונית עד שהבצל מתרכך והופך שקוף. מוסיפים פלפלים, מערבבים ומטגנים עד שהפלפלים מתרככים מעט והופכים מבריקים.

3

מוסיפים עגבניות מרוסקות, מנמיכים את הלהבה ללהבה הקטנה ביותר, מתבלים בשום ופלפל שחור ומכסים. מבשלים כשעה או עד שהעוף רך מאוד ובשרו משתחרר בקלות מהעצמות. מדי פעם מוודאים שיש מספיק נוזלים והרוטב לא נחרך. אם חסרים נוזלים - מוסיפים כחצי כוס מים חמימים ומנמיכים להבה ככל האפשר.