חדשות האוכל

ארוחות שף ב-110 שקלים בעשרות מסעדות

מנות מהתפריט בסקוטי ופאץ'. צילום: אנטולי מיכאלו
מנות מהתפריט בסקוטי ופאץ'. צילום: אנטולי מיכאלו

תל אביב חוגגת יום הולדת 110 עם תפריטי ארוחות ב-110 שקלים, מסעדה איטלקית כשרה חדשה וכל חדשות האוכל של השבוע

25 ביולי 2019

ארוחות ב-110 שקלים בתל אביב

לכבוד יום ההולדת 110 של תל אביב, עורכת עיריית תל-אביב-יפו חגיגת אוכל למשך ארבעה ימים במסעדות ברחבי העיר. הארוחות יעלו 110 שקלים ויכללו מנה ראשונה, עיקרית וקינוח. בין המסעדות שמשתתפות: קפה אירופה, יקימונו, חדר האוכל, אונזה, קזינו סן רמו, איטלקיה בפשפשים, דלידה, נאם, התאילנדית בהר סיני, ויקי כריסטינה, טקסס ברביקיו, אמש ועוד. יש להזמין מקומות מראש, המבצע הוא רק למחזיקי כרטיס דיגיתל.

לרשימת התפריטים המלאה

מזל טוב תל אביב טורטליני גבינות בדלידה. צילום: אנטולי מיכאלו
מזל טוב תל אביב טורטליני גבינות בדלידה. צילום: אנטולי מיכאלו

סיסיליה איטליאנה, מסעדה איטלקית חדשה וכשרה, תל אביב

במקומה של מסעדת אלורה נפתחה בימים אלה סיסיליה איטליאנה, מבית היוצר של מסעדת פאנקי סיסיליה בהוד השרון. התפריט הוא איטלקי כפרי וחלבי עם מנות כמו קרפצ'יו לברק בשמן זית כתית, פלפל צ'ילי, שאלוט, צלפים, עגבניות שרי (58 שקלים); פטריות פורטובלו ממולאות בגבינות צאן, פסטו וחרדל (48 שקלים); פפרדלה מוקפצת במחבת עם פלפלים קלויים, קוביות חציל צרובות, שום קונפי, גבינת פטה וקולי פלפל (64 שקלים); ניוקי מוקפץ עם אפונת שלג, אספרגוס וכרישה על קרפצ'יו תרד וקרעי גבינת עיזים (76 שקלים); פיצה פסטה – רוטב עגבניות, כדורי מוצרלה, סלק, תפו"א באטר (65 שקלים); פיצה אורטג'יו – רוטב עגבניות, כדורי מוצרלה, זוקיני, חציל ורוקט (65 שקלים); קלצונה דל נונו – רוטב עגבניות, מוצרלה, עלי בזיל ופטה (48 שקלים) ועוד.

סיסיליה איטליאנה – כל הפרטים

חדשה במרכז תל אביב פיצה אורטג'יו בסיסיליה איטליאנה. צילום: יהונתן בן חיים
חדשה במרכז תל אביב פיצה אורטג'יו בסיסיליה איטליאנה. צילום: יהונתן בן חיים

פופ אפ פיצות יווניות בגרקו, תל אביב

לאורך כל חודש אוגוסט יפתחו במסעדת גרקו פופ אפ של משלוחי פיצות יווניות. על גבי בצק דק ופריך יונחו תוספות יווניות כמו פיצת סקורדליה – קרם שקדים ושום עם שקדים קלויים ודבש יווני טהור (66 שקלים); פיצת גירוס עגל וכבש, עגבניות צלויות בגריל, בצל, פטרוזליה וצזיקי (78 שקלים); פיצה ספנקופיטה – עם עלי תרד, מנגולד, שמיר ובשמל פטה (74 שקלים); פיצה עם סופלקי פרגיות, בצל מקורמל, פטרוזליה ותבלין גרקו (76 שקלים); פיצה קאיימאקי – קרם יוגורט, פירות יער ושקדים קלויים (68 שקלים).

גרקו – כל הפרטים

יאסו! פיצות יווניות בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו
יאסו! פיצות יווניות בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו

הגלוטרייה, פופ אפ ללא גלוטן, חוזר לשבועיים, תל אביב

הפרויקט הקולינרי הגלוטרייה, מסעדה ללא גלוטן, של שף ערן זינו ייפתח לפופ-אפ קיץ על גדות הירקון. בין המנות: כריכים (מבגט ללא גלוטן או לחם דגנים ללא גלוטן) עם גאודה, חמאה, חסה, עגבנייה ומלפפון חמוץ (36 שקלים); חביתה, גבינת שמנת, מלפפון, חסה (36 שקלים) ועוד. בנוסף לכריכים יוגשו גם שניצל חזה עוף דק לצד פירה (64 שקלים); פוקצ'ה אגוז – פוקצ'ה עם בשר מהמעשנה, בצל צלוי, בטטות מעושנות, טחינת קשיו (72 שקלים); בריסקט מעושן ופנקייק – 180 גר' חזה בקר מהמעשנה, ברביקיו גלייז ופנקייק בטטה (72 שקלים); ספייריבס טלה – עטופים בתערובת תבלינים, ירקות צלויים, פנקייק בטטה (84 שקלים) וגם פיצות, קינוחים, לחמים וקינוחים. המסעדה גם תציע סלי פיקניק עם האוכל של הגלוטריה, לחמים וקינוחים עם מטבלים שונים, ירקות, פירות ושתייה קלה.
מתי: 30 ביולי עד 13 באוגוסט, 21:00-12:00

שדרות רוקח 2, ריברסייד, מתחם החתירה דניאל, תל אביב. 054-4460303

כמו הדבר האמיתי פיצה ולחמים ללא גלוטן בגלוטריה. צילום: יורם אשהיים
כמו הדבר האמיתי פיצה ולחמים ללא גלוטן בגלוטריה. צילום: יורם אשהיים

תפריט ווקאנס בגרינברג ביסטרו, תל אביב

לחודש אוגוסט בלבד משיקים בגרינברג ביסטרו תפריט 'וואקנס' של מנות קלאסיות מתפריטי החופים של דרום צרפת בקיץ.  בין המנות: Baguette de Vacances – סנדוויץ' צרפתי  ממרסיי, באגט צרפתי, המבורגר בקר, כבד אווז, עלי רוקט, בצל צלוי, פטריות, איולי חרדל דיז'ון, ציר בקר ויין אדום (88 שקלים); קרואסון צלוי עם סרטנים, מרווה, חמאה, שמנת, קונפי עגבניות, ביצה עלומה ורוטב הולנדייז (78 שקלים); פילה בר ים צלוי עם מולים, אפונת שלג בצבעים, זיתים, עגבניות שמש, זוקיני צהוב, ציר דגים, חמאה, טימין ומרווה (118 שקלים); לברק עם מנגולד, בצל, כרישה, כרוב מעושן, בר בלאן, אנשובי וטרגון (98 שקלים); ולקינוח טארט טאטן עם קרם אנגלייז, פסטיס וגלידת גבינה כחולה (44 שקלים).

גרינברג ביסטרו – כל הפרטים

לחיי החופש הגדול תפריט ווקאנס בגרינברג ביסטרו. צילום: אנטולי מיכאלו
לחיי החופש הגדול תפריט ווקאנס בגרינברג ביסטרו. צילום: אנטולי מיכאלו

פופ אפ גלידה בשוקולטרי של איקה, תל אביב

השוקולטיירית איקה כהן חברה לחברת ריסטרטו, יבואני שוקולד וייס, לפופ אפ גלידה שיפעל בשוקולטרי שלה לאורך כל חודש אוגוסט. בפופ אפ יוגשו 6 טעמים של גלידות: ליצ'ו (שוקולד מריר ווייטנאמי 64%) עם חליטת בזיליקום; שוקולד קרמל 38%; אקריגואה (שוקולד 70%); אוריולה (שוקולד לבן 30% עם אגוזי לוז); סורבה תפוז, גזר וג'ינג'ר- מחווה לגלידרייה הצרפתית Une glace a paris; וגלידה אפורה עשויה משומשום שחור מקורמל.

יד חרוצים 11, תל אביב. 03-6880440

לא רק שוקולד גלידת שומשום שחור מקורמל ב-IKA. צילום: איקה כהן
לא רק שוקולד גלידת שומשום שחור מקורמל ב-IKA. צילום: איקה כהן

תפריט צהריים שכולו שיפודים באברטו, גדרה

אברטו של שף אסף שטרן מתחדשת בתפריט "על השיפוד" בשעות הצהריים. בהזמנת עיקרית שיפודים מקבלים גם לחם פרנה, מנות פתיחה, מזטים וסלט שוק, עם תוספת לבחירה לצד העיקריות. בין השיפודים: צ'יקן קבב – קבב עוף ים תיכוני, טחינה ירוקה (78 שקלים); כבדי עוף – פטריות צלויות, פולנטה (79 שקלים); קבב נתח קצבים – מוגש על קרם שעועית לימה (97 שקלים); סלמון – מוגש על קרם בטטה (97 שקלים); דג ים – זוקיני צלוי, קרם תירס (121 שקלים); שיפוד ים – קלמרי, פלפל טינקרבל וקרם פלפלים (113 שקלים); שקדי עגל – בצל סגול חרוך, מוגש על קרם תפוח אדמה (95 שקלים) ועוד.
מתי: ראשון-חמישי, 12:00 -16:00

אברטו – כל הפרטים

שיפודים קצת אחרת עסקית שיפודים באברטו. צילום: אפיק גבאי
שיפודים קצת אחרת עסקית שיפודים באברטו. צילום: אפיק גבאי

תפריט משלוחים חדש בניהון נו בה של משה שגב, הוד השרון

המסעדה האסייתית של שגב משה משיקה שירות משלוחים שיביא את המנות היפניות של המסעדה לאזור הוד-השרון וכפר סבא הירוקה, ובהמשך יתרחב לאזורים נוספים. בין המנות: מאקי ספיישל – טטאקי סלמון, גזר, מלפפון, אבוקדו, איולי יוזו, טוביקו עם סלטון ג'וליאנים יפני (44 שקלים); רול זוקיני צמחוני – בטטה זוקיני, גזר, אבוקדו, פונזו עם קראנץ' שורשים (41 שקלים); באן שוק אווז – לחמניית באן מאודה מוגשת עם שוק אווז מפורק, בוקצ'וי סויה וסרירצ'ה (49 שקלים); אודון פרגית וטופו – פרגית טפניאקי, אטריות אודון, שעועית ירוקה, טופו ואצות נורי מוקפצים עם צמחי תבלין ורוטב מירין (53 שקלים) ועוד.

ניהון נו בה – כל הפרטים

עד הבית תפריט המשלוחים בניהון נו בה. צילום: אנטולי מיכאלו
עד הבית תפריט המשלוחים בניהון נו בה. צילום: אנטולי מיכאלו