מחזל"שים: מה אוכלים השבוע?

בראנץ' בדלידה. צילום: יונתן בן חיים
בראנץ' בדלידה. צילום: יונתן בן חיים

המעדניה המדוברת בעיר, בראנץ' חדש בלוינסקי וחגיגות האוקטוברפסט. כל מה שחייבים לטעום השבוע

3 באוקטובר 2021

1. לבקר במעדניה הלוהטת בעיר

הפתיחה המרגשת של החודש היא ללא ספק זו של הסניף החדש של הדליקטסן, שקם על חורבות הבראסרי שמול כיכר רבין. כשנסגרה המסעדה האהובה של קבוצת R2M אי אז בתקופת הסגרים, הבטיחה הקבוצה ובראשה רותי ברודו שהלוקיישן יישאר בידיה ויקבל פנים אחרות. הבטיחה – וקיימה. השבוע נפתחו סוף סוף דלתות הסניף החדש של הדליקטסן, מותג המעדניות של הקבוצה. הדבר המשמח הראשון הוא שהבר הגדול והאהוב של הבראסרי, שעליו ישבו דורות של תל אביבים, נשאר גם במתכונת הנוכחית. לצידו – כל מה שאפשר למצוא ביתר סניפי הדליקטסן ואפילו יותר: גבינות משובחות, יינות, מוצרי מדף ומזווה, אוכל מוכן, מאפים, לחמים, פרחים, פריטי עיצוב לבית ועוד. אנחנו כבר עומדים בתור. ואתם?

מתי: ראשון-שבת

איפה: דליקטסן כיכר רבין 

הבר של הבראסרי חי וקיים דליקטסן כיכר רבין. צילום: עידית בן עוליאל
הבר של הבראסרי חי וקיים דליקטסן כיכר רבין. צילום: עידית בן עוליאל

2. לבדוק שלל מקומות חדשים

אבל לא רק הדליקטסן. מקומות חדשים מסוגים שונים חוזרים ונפתחים אט אט כמו פטריות אחרי מגיפה. בתל אביב אפשר לראות פריחה מחודשת בקטגוריית הברים: אנחנו מדווחים, למשל, על פישבון – בר אסייאתי ברחוב דיזינגוף בתל אביב שהוא גלגולו הנוכחי של הבר רום סרוויס; דיקנטר – בר יין חדש שהוקם על חורבות הסנטרו – גם הוא ברחוב דיזינגוף, בסמוך לכיכר; סופרים רום – מגה בר חדש מבית קבוצת חיי הלילה ספיק איזי עם תפריט מהמטבח המקסיקני ולמון טרי – בר קוקטיילים ומנות מהים בנחלת בנימין פינת אחד העם. גם בגזרת אוכל הרחוב יש כמה מקומות חדשים על המפה ששווה לשים אליהם לב, למשל השפכטל של רחל – דוכן האח של רחל בשדרה בשרונה מרקט, שבו תוכלו למצוא כריכי בשר מורכבים ומעניינים, או סטפאני סמאשבורגר – מקום חדש ברחוב אלנבי שמגיש המבורגרים שנעשים בטכניקה קצת אחרת. עכשיו, כשאין חגים באופק – יש לכם זמן לטעום הכל. לאט לאט.

קצת אחרת סטפאני סמאשבורגר צילום: יחסי ציבור
קצת אחרת סטפאני סמאשבורגר צילום: יחסי ציבור

3. לנסות סוגים מסקרנים של קפה

החזרה לשגרה הזו דורשת מאיתנו לא מעט קפה. על כן, אין טיימינג טוב מזה כדי לקבל בברכה פסטיבל חדש: פסטיבל הקפה הראשון בישראל, Coffee Fest TLV 2021. הוא יתקיים השבוע, לראשונה, במתחם התחנה בתל אביב. מה תוכלו למצוא בו? מותגי קפה מהארץ והעולם, בתי קליה מהדור החדש, תערובות מיוחדות, קפה מחוות גידול נחשקות, מגוון מכונות קפה ואביזרים במחירים מיוחדים לפסטיבל, דגמים חדשים של מכונות מקצועיות לצד הדור הבא של מכונות קפה לבית ולמשרד, צורות הגשה חדשניות, תחרויות וסדנאות, משקאות מבוססי קפה ומשקאות משלימים לעולם הקפה ועוד. יציגו בו בתי מותגים גדולים וקטנים, בתי קלייה, בתי קפה ואפילו שגרירויות זרות (למשל, פנמה וגוואטמלה). הכרטיס (89 שקלים לקהל הרחב, 55 שקלים למחזיקי דיגיתל) מקנה טעימות חופשיות של עשרות סוגי קפה. רק תזכרו שאתם גם צריכים לישון אחר כך בלילה.

מתי: 5-7.10

איפה: מתחם התחנה תל אביב. מזמינים כרטיסים כאן 

קפה מפנמה, כבר טעמתם? פסטיבל הקפה הראשון בישראל. צילום: שאטרסטוק
קפה מפנמה, כבר טעמתם? פסטיבל הקפה הראשון בישראל. צילום: שאטרסטוק

4. לפנטז על בבקה בבוסטון

האופה אורי שפט ממשיך במשימה שלו להביא את בשורת הבבקות והחלות לאמריקאים: בחלל גדול במיוחד נפתחה לאחרונה BAKEY, שהיא בעצם סניף של מאפיית לחמים המקומית שלו – בבוסטון שבארה"ב. שפט, שפתח לפני 20 שנה את המקום הראשון שלו ברחוב החשמונאים בתל אביב, הפך במרוצת השנים לאחת האוטוריטות הבכירות בתחום האפייה – בארץ ובעולם. זאת, בין השאר הודות לספרו המצליח "Breaking Breads" ולברדס בייקרי – המאפייה שפתח במנהטן (מהשותפות בה פרש כעבור 4 שנים). עכשיו, הוא מביא את המאפים האהובים לקהל אמריקאי מסוג אחר: יחד עם שותפו אור אוחנה, חקר שפט את החוף המזרחי של ארה"ב עד שהחליט כי בוסטון הוא הלוקיישן המועדף עליו. "זו עיר צעירה בשיא הטכנולוגיה, מלאה בסטודנטים ממגוון רחב של מקומות ותרבויות, שמעריכים ידע לצד חדשנות, ושימור מסורת לצד כור היתוך" הוא מסביר. "עם זאת, חשוב לומר: לפני הכל – באנו ליהנות". אז בפעם הבאה שאתם בבוסטון תזכרו – יש מקום שבו התנור תמיד עובד. בינתיים אתם יכולים לקפוץ לאחד מסניפי מאפיית לחמים המקומית.

עכשיו גם בבוסטון בבקות של מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה
עכשיו גם בבוסטון בבקות של מאפיית לחמים. צילום: דניאל לילה

5. לשתות בירה משל הייתם בבוואריה

בעוד שאנחנו חוגגים את החזרה לשגרה, במינכן שבגרמניה חוגגים מדי שנה בתקופה זו את האוקטוברפסט – פסטיבל בירה שמתקיים במשך 16 ימים והוא אחד החשובים בתרבות הבווארית מאז המאה ה-19. גיאוגרפית, אנחנו אולי נמצאים רחוק, אבל זה אף פעם לא הפריע לנו (או לאנשים במקומות אחרים בעולם) להצטרף לחגיגות – עם הרבה בירה, כמובן. בטח עוד נראה ונשמע לא מעט יוזמות כאלה במהלך החודש, אבל בינתיים תדעו, למשל, שבביר גארדן פאולנר שרונה יתקיים בשבוע הקרוב חתיכת פסטיבל – עם הופעות חיות של הגי'רפות ורד בנד, אוכל רחוב גרמני וכמובן הרבה בירה (6-7.10, מהשעה 18:00). ואחרי שתסיימו את זה תוכלו להרחיק עד כפר הנוקדים הסמוך לערד, שם יתקיים פסטיבל בירה עם 23 מותגי בירות שונים של חברת הכרם. יהיו גם סדנאות, הופעות חיות ושוק אוכל. כי כל הבירה הזו בטוח תעשה אתכם רעבים (8-9.10, מזמינים כרטיסים כאן).

הגיע אוקטובר, לא תשתו משהו? בירה של BREW DOG צילום: באדיבות הכרם
הגיע אוקטובר, לא תשתו משהו? בירה של BREW DOG צילום: באדיבות הכרם

6. להתענג על בראנץ' מפואר מהשוק

זה לא חדש ששוק לוינסקי הוא אחד המוקדים הקולינריים הלוהטים בעיר בפרט ובארץ בכלל. עכשיו יש גם בראנץ' חדש שעושה לו כבוד, וחתיכת כבוד: השף יוגב ירוס חבר לשף של מסעדת דלידה, ג'ייק סייטוביץ, ועם יעוץ מצידו של איש הקולינריה דוד קישקה הרכיבו כולם יחד ארוחת בוקר על טהרת השוק, שתוגש בימי שישי בלבד. יהיו בה תבלינים מחבשוש, בצק עלים מבורקס פנסו, חומרי גלם ממעדניית יום טוב וכן הלאה. כל אלה, כמובן, משמשים בסיס לתפריט שכולל 9 מנות לפתיחת שולחן ועוד עיקרית אחת כמו פראנץ' טוסט מבריוש עם מי זאהר וקומפוט היביסקוס ושמנת חמוצה או בורקסים במילוי תרד וקייל או סרטנים וריקוטה – כל אלה במחיר כולל של 129 שקלים לארוחה. אנחנו כבר מפנים מקום בבטן.

מתי: שישי, 11:00-16:00

איפה: דלידה

בראנץ' בדלידה. צילום: יונתן בן חיים
בראנץ' בדלידה. צילום: יונתן בן חיים