חדשות האוכל

קאוסאן זה כאן: פסטיבל אוכל רחוב תאילנדי בתל אביב

פסטיבל קאוסאן בתל אביב. צילום: אפיק גבאי
פסטיבל קאוסאן בתל אביב. צילום: אפיק גבאי

מדרחוב נחלת בנימין הופך לרחוב הקאוסאן בבנגקוק, פופ אפ דובשניות, בשר כפי יכולתך ועוד חדשות אוכל לסוף השבוע

19 בספטמבר 2019

פסטיבל אוכל רחוב תאילנדי במדרחוב נחלת בנימין, תל אביב

פסטיבל האוכל התאילנדי הראשון בתל אביב יוצא לדרך – Khao San Tel-Aviv By Sprite. יהיו בו דוכנים של מסעדות אסיאתיות כמו התאילנדית בהר סיני, ניטן תאי, איסאן, וונג, shi-shi, הירו ראמן, טייגר לילי ועוד. בנוסף ישתתפו בפסטיבל בשלניות תאילנדיות החיות בישראל ויגישו מנות ביתיות. בין המנות שיוגשו: סאי סאי – עלי בננה ממולאים בסטיקי רייס ובשר (איסאן); גריל פחמים לוהט עם שיפודים תאילנדים ותבשיל קארי (תאילנדית בהר סיני); קו נה גאי – באן ממולא בעוף שחור (וונג); פופייה טוד – ספרינג רול תאילנדי ממולא במגוון ירקות (shi-shi) מחירי המנות ינועו בין 30 ל-50 שקלים. בפסטיבל יפעל גם בר קוקטיילים ואלכוהול של בר הג'אספר בשילוב ספרייט-ליים, מופעי מחול ושירה מסורתיים שיגיעו לארץ במיוחד ועוד הפתעות.
מתי: 24-26 לספטמבר בין השעות 22:00-16:00

כמו בתאילנד, כולל הלחות פסטיבל קאוסאן בתל אביב. צילום: אפיק גבאי
כמו בתאילנד, כולל הלחות פסטיבל קאוסאן בתל אביב. צילום: אפיק גבאי

פופ אפ דובשניות בשוק הנמל, תל אביב

לקראת ראש השנה ולמשך שני ימי שישי יושק בשוק הנמל בנמל תל אביב דוכן פופ-אפ עם מארזי דובשניות עם תוספות ומילויים שונים כמו קרם ערמונים ושוקולד חלב, תפוחים ותמרים מזן זהידי עם רויאל אייסינג וכוסמת וגרנולה מקומית. מארזי הדובשניות, שמחירן 35 שקלים למארז, הן פרי שיתוף פעולה בין תלמידי מגמת הקונדיטוריה בבית הספר למצוינות קולינרי דנון ליצרני הבוטיק וחקלאי השוק השונים.
מתי: 20 ו-26 לספטמבר, 17:00-07:00

האנגר 12, נמל תל אביב

הכי מתאים לחג פופ אפ דובשניות בשוק הנמל. צילום: אנטולי מיכאלו
הכי מתאים לחג פופ אפ דובשניות בשוק הנמל. צילום: אנטולי מיכאלו

סעודת סוף שנה במושבוצ, מושב רמות

במסעדת מושבוצ יחגגו את סוף השנה העברית עם ארוחה מיוחדת שתארחת את שף יגאל מולנר ואנשי הבשר פביאן הולצקן ואבי אנטבי. הארוחה תכלול מנות כמו סלט מח עצם עם עשבי תיבול, קונפי ענבים וקראמבל זעתר; לזניה מפורקת עם ראגו אסאדו מעושן, קונסומה עגבניות צהובות וקרם שום; כתף בקר שלמה ממולאת פריקי, חמאת עשבים והל ועוד. מחיר הארוחה: 299 שקלים לסועד.
מתי: 23 לספטמבר, החל מ-19:00

מושבוצ – כל הפרטים

לשנה חדשה טובה מושבוצ. צילום: אסף רונן
לשנה חדשה טובה מושבוצ. צילום: אסף רונן

יום של חגיגת בשר ללא הגבלה בבלה, מושב שערים

במסעדת בלה יקיימו ביום שלישי הקרוב ערב שכולו בשר, נתחים על הגריל ובמעשנה והכל ללא הגבלה. בנוסף, ניתן לבחור גם מסלול שכולל בשר ויין של יקב טוליפ ללא הגבלה. הארוחה תתחיל במנות ראשונות למרכז השולחן ולאחר מכן יוצבו דוכנים בגן המסעדה עם מבחר של נתחים על האש ומהמעשנה. מחיר לסועד 190 שקלים או 240 שקלים עם יין ללא הגבלה.
מתי: יום שלישי, ה-25 לספטמבר, החל מ-18:00

בלה – כל הפרטים

בשר חופשי בגן הפתוח מסעדת בלה. צילום: יח"צ
בשר חופשי בגן הפתוח מסעדת בלה. צילום: יח"צ

פופ אפ קוניאק הנסי בכולי עלמא, תל אביב

לרגל השקת המהדורה המוגבלת של קוניאק הנסי בהשראת האמן פיליפה פנטון יחגגו בכולי עלמא בתל-אביב פופ-אפ חגיגי. ישלבו שם בין קוקטיילים מבוססי קוניאק של קבוצת אימפריאל, סשנים של הרכבי מוזיקה מקומיים, עמדת גלידת קוניאק של בוזה ותפריט אוכל מיוחד. בחדר הגלריה ימוקם בר קוניאק, ובו ימזגו קוקטיילים מבוססי הנסי שנרקחו במיוחד (53 -41 שקלים לקוקטייל). לצידם יוצב דוכן גלידות עם מהדורה מיוחדת של גלידת וניל קרמל מלוח הנסי של בוזה. על הבמה יופיע בכל ערב ליין הופעות אמנים ישראלים והמטבח יוציא מנות קלילות שמתאימות לאלכוהול.
מתי: 22-25 לספטמבר, החל מ-21:00

מקווה ישראל 10, תל אביב

רק לארבעה ערבים פופ אפ בכולי עלמא. צילום: אפיק גבאי
רק לארבעה ערבים פופ אפ בכולי עלמא. צילום: אפיק גבאי

האפי האוור חדש בג'וי גארדן, רמת גן

ג׳וי גארדן, המסעדה החדשה בפארק הלאומי ברמת גן משיקה האפי האוור חדש שבו יוצא 1+1 על כל הבירות והקוקטיילים. לכבוד החגיגות נוספו לתפריט שני קוקטיילים חדשים: strawberry fields – ודקה, טריפל סק, מיץ חמוציות, לימון ובירת תות; cider twist – וודקה, סירופ אלדרפלאוור, לימון, קינמון, אניס ובירת תפוחים (42 שקלים כל אחד).
מתי: ראשון-חמישי, 20:00-15:00

ג'וי גארדן – כל הפרטים

דרינקים בפארק ג'וי גארדן. צילום: אפיק גבאי
דרינקים בפארק ג'וי גארדן. צילום: אפיק גבאי

עינב אזגורי מארח את תומר טל בקפה נורדוי, תל אביב

שף עינב אזגורי פותח בסדרת אירוחי שפים חברים בקפה נורדוי. בערב הראשון יתארח את שף תומר טל ממסעדת ג'ורג' וג'ון. בין המנות שיכין השף האורח: קלמרי ממולאים לחם, עגבניות אנשובי, פלפל שרוף, חריף, שומן טלה, פטרוזיליה וכוסברה; מנת קונוס דלעת כבושה, טרטר דג לבן, אננס, ג׳ינג׳ר וגבעולי כוסברה; חצי בורקס פתוח – שעועית שחורה מעושנת במרווה, ביצים עלומות, אריסה, בצל כבוש, גרגר נחלים, ריקוטה ביתית, תפו"א ושמיר; סבידה על קרם חציל שחור לבן; פסטה עם סרטנים כחולים, בר נואזט, ציר סרטנים ופרורי חלה עם מרווה ועוד.
מתי: 23 לספטמבר, החל מ-19:00

קפה נורדוי – כל הפרטים

רק לערב אחד קלמרי ממולא של תומר טל. צילום: תומר טל
רק לערב אחד קלמרי ממולא של תומר טל. צילום: תומר טל