מגרב: מתחם האוכל והמסעדה הצפון אפריקאית נפתחים

מאפים במרגב. צילום: אנטולי מיכאלו
מאפים במרגב. צילום: אנטולי מיכאלו

מתחם חדש שכולל מסעדה, מעדנייה, מאפייה וחנות מוצרים, שכולו סביב אוכל צפון אפריקאי? אנחנו סקרנים כבר לנסות

29 באוגוסט 2019

למרות שהמטבח הצפון אפריקאי מאוד פופולרי בישראל, הוא לא לגמרי פרץ את גבולות הבישול הביתי ומסעדות הפועלים. מאז הקוסקוס המפורסם של שף רפי כהן במסעדת רפאל המיתולוגית, היו עוד נסיונות לשזור את האוכל הזה במטבחי העלית, וכך למשל מסעדת  משייה הגישה מנות מהמטבח הזה עם טוויסט עילי ומודרני . המתחם הקולינרי החדש מגרב הוא ככל הנראה המשך ישיר לאותה המגמה ורק טבעי שהיא תגיע מאותה קבוצת מסעדות ואותם יזמים. קבוצת Baraka house של אנשי העסקים אסף ליס ואלון פרידמן שאחראית גם על קיטשן מרקט ואונזה תפתח בשבוע הבא את המתחם הגדול שלהם, וניסינו להבין מה מחכה לנו שם.

לא רק אוכל פריטים לרכישה במגרב. צילום: אנטולי מיכאלו
לא רק אוכל פריטים לרכישה במגרב. צילום: אנטולי מיכאלו

ארצות המגרב מוגדרות כמרוקו, טוניסיה, אלג'יריה, מצריים ולוב, כולן ארצות עם מסורת קולינרית עתיקה ומוערכת. מתחם מגרב ינסה ליצור חלל שכולו אוכל ומוצרים מהמדינות האלה, מה שאומר שהוא בעצם הרבה יותר ממסעדה. אבל בכל זאת, נתחיל במסעדה, שככל הנראה עדיין תהיה במרכז העניינים. המון אנשים ושמות מופקדים על האוכל במגרב, אז קחו אוויר.

על גזרת הבישולים אחראית רעות עזר, טבחית ובעלת קייטרינג, שאם אתם עדיין לא עוקבים אחרי חשבון האינסטגרם שלה, רוצו עכשיו כי מדובר בחשבון עם תמונות האוכל הביתי הכי מוצלחות ברשת.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Reut Ezer (@reutezer) on

עזר היא בת למשפחה כורדית ומרוקאית וכזה גם הבישול שלה. התבשילים שיוגשו במגרב יכללו מיני ממולאים, דגים, בשרים וקדירות שונות, שיפודים, מנות בפיתה, מפרום וכמובן קוסקוס. את התבשילים ניתן יהיה לאכול על מגש חלוקה שיובא במיוחד מהודו, לצד תוספות שונות, סלט, לחם ורטבים. אפשר יהיה גם לקנות הביתה כמובן ואפילו להזמין מראש.

על גזרת המאפים ומוצרי הקונדיטוריה אחראית שף קונדיטורית הילה בידרמן, שהקימה וניהלה במשך 15 שנה את הפטיסרי ״העוגות של חמדה״ ביחד עם אחיותיה ואמה. וגם ניהלה את קיטשן מרקט, של אותה הקבוצה. עוד לא לגמרי ברור אלו מאפים תכין שם בידרמן, אבל אם חלת המטבוחה שהיא עובדת עליה בימים האחרונים והמשמנה (לחם מרוקאי מתוק) עם זעתר, חמאה ודבש הם איזושהי אינדיקציה, אנחנו כבר מתרגשים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by אפייה זה האהבה שלי (@hilabiderman) on

מי עוד במטבח? על הטאבון והמאפים שיצאו ממנו אחראי שף חמודי אבולעפיה, בנו של אחמד אבולעפיה ממאפיית אבולעפיה ביפו. השף יוסף (זוזו) חנא ממסעדת מגדלנה יבוא מידי שבוע להכין מאכלים ערביים מקומיים ועל כל עמדות האוכל והמטבחים תהייה אחראית קרן בן חקון, שניהלה את הקייטרינג ״מזל טלה״ במשך 17 שנים. חוץ מכל השמות האלה, מדי שבוע יגיעו שפים ובשלנים שונים כדי לבשל מנות מיוחדות.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Magreb

חוץ מאוכל תהיה במגרב גם חנות שאפשר יהיה לקנות בה מוצרים הביתה כמו כלים, פרחים, יין, ספרי בישול ועוד מוצרים משלימים לאוכל. המקום ייפתח ביום ראשון הקרוב, 1 לספטמבר, בשעות הרצה מצומצמות יחסית, אבל בהמשך ייתרחבו שעות הפעילות והמסעדה תיפתח גם בימי שבת.

מגרב – כל הפרטים