מה מתבשל?
התפוח לא נופל רחוק מהעץ (אבל רק בעונה): עונת התפוחים בעין זיוון

עכשיו זה הזמן: עונת התפוחים בעין זיוון

מטע תפוחים בעין זיוון. צילום: עדי פרץ
מטע תפוחים בעין זיוון. צילום: עדי פרץ

במטרלו שבעין זיוון מציינים את עונת קטיף התפוחים הקצרה, שמתרחשת גם בקיבוץ, עם שלל מאפים שמתבססים על הפרי הטרי

7 בנובמבר 2021

קיבוץ עין זיוון שבצפון רמת הגולן הוא מגדל התפוחים הכי גדול בארץ. כמה גדול? יש בארץ שמונה יישובים שבהם מגדלים תפוחים; 50 אחוזים מהתוצרת הארצית מגיעה מעין זיוון ו־50 האחוזים הנותרים מגיעים משבעת היישובים האחרים. אנחנו אמנם רגילים שיש לנו תפוחים בסופר או אצל הירקן כל השנה, אבל האמת היא שגם להם, כמו לכל פרי – יש עונה ספציפית מאוד. התפוחים שאנחנו צורכים
בשוטף נקטפים בחודשים ספטמבר עד נובמבר, נשלחים למחסני קירור ומשווקים לאורך כל השנה. אבל עונת התפוחים, שבה למעשה הם נקטפים מהעץ ומיד מגיעים לשווקים, קצרה מאוד ומתרחשת ממש עכשיו.

לכבודה, יוצר עדי פרץ ממטרלו – המאפייה ובית הקפה הנהדרים, שממוקמים ממש באותו קיבוץ – מנות מיוחדות, שבהן הוא משלב את התפוחים הטריים. רק בעונה, כמובן. חגיגת התפוחים השנתית הזאת כוללת, למשל, ליקר שהוא יוצר מליבת התפוח ומשתמש בו במאפים, סלט חסה שאליו נכנס התפוח הטרי בשיא עונתו, וגולת הכותרת היא המאפים עצמם, ובהם קרואסון בצורה של טארט עם קרם שקדים ותפוחים, שבושלו בחמאה, סוכר, קינמון, וניל ורום (לו רק יכולתם להריח!). "לכל זן של תפוחים", מסביר פרץ, "יש את העונה שלו, שאורכה לרוב כחודש בלבד". בחודש נובמבר הוא משתמש בעיקר בתפוחי פינק ליידי הוורדרדים, כי זה החודש שלהם. נצלו את זה.

מטרלו, עין זיוון, 077-6020721

מתכון לעוגת תפוחים בחושה של מטרלו 

זה הזמן מטע תפוחים בעין זיוון. צילום: עדי פרץ
זה הזמן מטע תפוחים בעין זיוון. צילום: עדי פרץ