מתכון עם זכרון

מתכון עם זכרון. צילום: ניב בן עוז
מתכון עם זכרון. צילום: ניב בן עוז

פרויקט הנצחה מרגש מחבר את הקהל הרחב לסיפורם של הנופלים - דרך האוכל

2 במאי 2019

פרויקט מתכון עם זכרון נולד לפני כשלוש שנים במוחה הקודח של עדן קוהלי (28). במסגרת תפקידה כשליחה צעירה של הסוכנות היהודית במינסוטה, היא גילתה שאפשר לחבר את הקהילה המקומית לסיפורי הנופלים דרך מתכונים האהובים עליהם. משם, הדרך להקמת הפרויקט הייתה קצרה. במסגרת הפרויקט מתקיימים מפגשי בישול בהם מבשלים מנה אהובה של חלל צה"ל או חלל פעולות איבה שלא שב לביתו לאכול אותה. במפגשים מבשלים, טועמים ומשתפים תמונות, סיפורים, קטעי וידאו ומשוחחים על האדם שמאחורי המנה ומשפחתו.

אתר האינטרנט של מתכון עם זכרון עלה לאוויר לפני מספר חודשים, ודרכו כל אחד, בכל זמן ובכל מקום, יוכל לבשל מתכונים של חללים וכן לקיים מפגש בישול במטבחו הפרטי ולהכניס ערך מוסף והנצחה לארוחות ומפגשים המתקיימים בחייו. לאתר עולים מידי יום מתכונים נוספים, תמונות וסיפורים של חללים ובני משפחותיהם.

באתר ניתן למצוא פורמטים מסודרים לקיום מפגש, בקבוצות או ביחידים, כארוחה שלמה או כמנה אחת, וניתן לשתף את משפחת החלל בתמונות וחוויות מהמפגש דרך אתר האינטרנט ודף הפייסבוק של הפרויקט. דרך האתר ניתן לקיים מפגשי בישול בבית או לקרוא על סיפורי הנופלים.  כל הפרטים באתר מתכון עם זכרון. 

מתכון לעוגת "מלחמה" לזכר רונן חיון ז"ל

מתכון לקיצ'רי לזכר יניב ששון ז"ל

מתכון לבראוניז לזכר אבי גרוינצויג ז"ל

מתכון לסטייק וצ'יפס לזכר עמית יאורי ז"ל

מתכון לתפוחי אדמה מוקרמים לזכרה של הדר כהן ז"ל

מתכון לפאי פקאן לזכרו של גיא חסון ז"ל

מתכון לספינג' לזכרו של שילה סימן טוב ז"ל