על בטן מלאה

קולנוע קולינרי: מה לראות ולאכול בפסטיבל הסרטים בחיפה?

חייו ומותו (מתוך הסרט "שף - סרט על אנתוני בורדיין", שיוקרן בפסטיבל הסרטים בחיפה)
חייו ומותו (מתוך הסרט "שף - סרט על אנתוני בורדיין", שיוקרן בפסטיבל הסרטים בחיפה)

דיוקן אינטימי של השף־רוק סטאר אנתוני בורדיין, המרדף אחרי הפטרייה היקרה בעולם ועוד סרטים קולינריים בפסטיבל הסרטים בחיפה

13 בספטמבר 2021

פסטיבל הסרטים בחיפה, שמתקיים זו השנה ה־37 (!) בתאריכים 19־28 בספטמבר (סוכות), הוא תמיד חגיגה וסיבה טובה לבקר בעיר הצפונית. וכן, וגם לאכול בה על הדרך, כי אין כמו האוכל בחיפה. גם השנה, יארח הפסטיבל רצועת סרטים קולינרית – סרטים עלילתיים ותיעודיים שעוסקים בתרבות המזון העולמית. כל אחת מההקרנות תלווה בדיונים עם שפים ואנשי קולינריה ישראליים, בהנחיית אשת האוכל והמלים הילה אלפרט, ואיך לא – בטעימות. במקרים מסוימים מדובר אפילו בארוחות שלמות שילוו את האירוע. נשמע לנו כמו פעילות תרבותית ראויה ומעוררת תיאבון. הנה כל הפרטים:

שף: סרט על אנתוני בורדיין (ארה"ב, 2021)

Roadrunner: A Film about Anthony Bourdain

השף האמריקאי אנתוני בורדיין היה סופרסטאר. הוא עמד בראש מסעדות מצליחות בניו יורק, פרסם ספרים שהפכו מהר מאוד לרבי מכר והנחה תכניות טלוויזיה שונות בנושא בישול, אוכל וקולינריה. בשנת 2018 שם בורדיין קץ לחייו, אירוע שהותיר את קהילת האוכל העולמית המומה. בסרט התיעודי משרטט הבמאי זוכה האוסקר מורגן נוויל דיוקן אינטימי של חייו ומותו וכולל סצנות שלא שודרו מהסדרות של בורדיין, סרטים אישיים ותובנות של מי שהכירו אותו מקרוב. בתום ההקרנה יתקיים דיון תחת הכותרת "סקס, כמהין ורוקנרול" עם ד"ר יהודה אברמוביץ'. הדיון יעסוק במקום שבו רוח ויצירה נפגשים עם הרס העצמי ועל תג המחיר שבלהיות שף-סלב, ובסופו תתקיים ארוחת טעימות בגן הפסטיבל.

למועדי ההקרנה 

 

רעבים? המסעדות המומלצות בחיפה

נקודת רתיחה (בריטניה, 2021)

Boiling Point

סרט עלילתי שביים פיליפ בראטיני שמתרחש בערב העמוס ביותר בשנה במסעדות לונדוניות: יום שישי שלפני חג המולד. הוא מגולל את סיפורו של השף אנדי ומתמקד, כשהוא מצולם כולו בשוט אחד, בלחץ הבלתי פוסק במסעדות יוקרה, באגו, בטירוף ובמחיר האנושי שהוא גובה. בתום ההקרנה יתקיים דיון בנושא ביקורת מסעדות עם מבקר המסעדות ניסן שור ("ביצה עלומה"), שיסתיים בארוחת טעימות בגן הפסטיבל.

למועדי ההקרנה

רוצים לבשל כמו שף חיפאי?

למתכונים של חמי פסקה, שולה

למתכונים של ארז גולקו

למתכונים של מיכאל גרטופסקי, וניה ביסטרו

למתכונים של מועין חלבי, רולא

השף הצרפתי (צרפת, 2021)

Delicious

כי אי אפשר קולנוע קולינרי בלי קצת צרפתית: הסרט העלילתי של הבמאי אריק בנארד הוא דרמה קומית שמתארת את הקמת המסעדה הראשונה בעולם. הסיפור  מתרחש ערב המהפכה הצרפתית ומתמקד בפייר מנקרון, שף מוכשר וגאוותן שמאבד את עבודתו כשף פרטי באחוזה – מה שמוביל אותו בסופו של דבר להמצאה של מודל חדש. בתום ההקרנה ייערך דיון תחת הכותרת "אדמה, ים, רוח ואש" עם השף רז רהב ממסעדת OCD שיעסוק במטבח עילי, מקורות השראה והשינויים בהרגלי ההסעדה. בסופו, גם במקרה הזה – ארוחת טעימות בגן הפסטיבל.

למועדי ההקרנה

המסעדה הראשונה בעולם מתוך "השף הצרפתי" שיוקרן בפסטיבל הסרטים בחיפה
המסעדה הראשונה בעולם מתוך "השף הצרפתי" שיוקרן בפסטיבל הסרטים בחיפה

ציידי הכמהין (איטליה, ארה"ב, יוון, 2020)

The Truffle Hunters

החיפוש והמרדף אחרי פטריות הכמהין הידועות הפך לאובססיה של לא מעט אנשים ברחבי העולם. הסרט מתעד מסע של קבוצת גברים בשנות השבעים לחייהם שיוצאים אל היערות בחבל פיימונטה שבאיטליה, במטרה למצוא את פטריית הכמהין הלבנה של אלבה, שנחשבת ליקרה וליוקרתית מכולן. בתום ההקרנה יתקיים דיון תחת הכותרת "אילוף הכמהה" – רב שיח שבו ישתתפו חקלאים ומדענים שיספרו על גידול פטריות הכמהין בגליל וברמת הגולן, ובסופו, בנוהל – ארוחת טעימות.

למועדי ההקרנה