עזרא קדם בפופ אפ תל אביבי ועוד אירועי אוכל ויין

התחזית לשבוע הבא: תפריטים עונתיים, שיתופי פעולה מסקרנים והמון יין

סטודיו ארקדיה בויקי כריסטינה. צילום: אלין נחום
סטודיו ארקדיה בויקי כריסטינה. צילום: אלין נחום
20 בפברואר 2020

ספיישל מיתולוגיה תל אביבית – קפה פופולר

שנתיים עברו מאז שנפתח קפה פופולר בפינה המיתולוגית בה שכן קפה בתיה. שף אבי ביטון ושותפיו החליטו להקדיש שבוע לציון המורשת הקולינרית של תל אביב הישנה ויצרו תפריט מחווה למוסדות הישנים והאהובים של השכונה: קפה כסית, בר זיגל, ברבוניה, פאב שניידר וקפה בתיה. ביטון יצר מנה בהשראת כל אחד מהמקומות, אבל עם הטוויסט האישי של קפה פופולר: נקניקיית כסית על חמין של שעועית לבנה (48 ש"ח); הקרעפלך של בתיה (78 ש"ח); גולש כתף טלה עם בצקניות בהשראת שניידר (112 ש"ח) ועוד. 

ויש לנו גם מתכונים!

מנת הרוסטביף של זיגל

מנת הגולאש של שניידר

מתי? 23־27 בפברואר

קפה פופולר – לכל הפרטים

משכך את הגעגועים לרוסטביף של זיגל רוסטביף בקפה פופולר. צילום: אריאל עפרון
משכך את הגעגועים לרוסטביף של זיגל רוסטביף בקפה פופולר. צילום: אריאל עפרון

חורף של סירה

זו השנה הרביעית שמתקיים פרוייקט "חורף של סירה" שמטרתו לערוך לסועדים ולשתייני יין היכרות עם יינות סירה – בלנדים ויינות אדומים על טהרת ענבי סירה המצטיינים בטעמים עמוקים ומתובלים שמתאימים לחודשי החורף. לאורך השבוע הבא יציעו מסעדות ברחבי הארץ מגוון אדיר של יינות סירה מיקבים ישראליים מובילים לצד יינות מיובאים. בנוסף, הסומליירים מור ברנשטיין (שגם יזמה את הפרויקט) וגל זהר יעבירו סדנה בנושא יינות סירה בבית הספר ליין IWSI. 

מתי? 23־29 לפברואר במסעדות ברחבי הארץ; סדנת יין ב־25 לפברואר. רשימת המסעדות המשתתפות תפורסם בעמוד הפייסבוק.

מביאה את הסירה לקדמת הבמה סומלייה מור ברנשטיין. צילום: חיים יוסף
מביאה את הסירה לקדמת הבמה סומלייה מור ברנשטיין. צילום: חיים יוסף

סטודיו ארקדיה מתארח בויקי כריסטינה

עזרא קדם (סטודיו ארקדיה), מבכירי השפים בארץ שגם הכשיר שפים ידועים כמו מאיר אדוני ורפי כהן, מגיע לפופ אפ במסעדת ויקי כריסטינה שבמתחם התחנה יחד עם שף אמיר נאור (שותפו לסטודיו). השניים יבשלו תפריט המורכב ממנות שמבוססות על חומרי גלם מאזור ירושלים ויהודה, שחלקם יגיע ישירות מגינת הירק של סטודיו ארקדיה. בין המנות שיבושלו: טרטר עגל, עלי זעתר, לימון כבוש ושמן זית בלאדי (37 ש"ח); קלאמרי יוגורט טחינה ארקדיה (46 ש"ח); סלט חיטה ירוקה מעושנת בלאדית, לימונים כבושים וסומאק פראי (29 ש"ח).

מתי? פברואר־מאי (כולל), שלישי־שבת, החל מ־18:00

ויקי כריסטינה – לכל הפרטים

התל אביבים כבר לא צריכים דרכון כדי לאכול בארקדיה סטודיו ארקדיה בויקי כריסטינה. צילום: אלין נחום
התל אביבים כבר לא צריכים דרכון כדי לאכול בארקדיה סטודיו ארקדיה בויקי כריסטינה. צילום: אלין נחום

תפריט ליקוט חדש – הלנה

שף עמוס שיאון ממסעדת הלנה שבקיסריה משיק תפריט עונתי שמתמקד בעשבי המאכל הפראיים והמסורתיים הגדלים באזור מישור החוף. עשבי המאכל שמוגשים במסגרת התפריט נרכשים מדי יום בשווקים או מלוקטים על ידי החוקר והלקט יתיר שדה (שירת השדה). בין המנות בתפריט: פידה ממולא עולש בר, יוגורט וסירופ חרובים (24 ש״ח); מולים ביין וחמאת שרי קונפי וקריתמון ים (צמח חוף) (98 ש״ח); עלי לשון הפר ממולאים בחיטה, בשר טלה ואורז עגול עם עלי שומר בר (38 ש״ח) ועוד. אפשר גם לטעום קצת מהכל בארוחת טעימות זוגית במחיר קבוע מראש (398 ש״ח). 

מתי? 16 בפברואר ועד סוף העונה

הלנה – לכל הפרטים

העשב של השכן תפריט ליקוט בהלנה בנמל. צילום: אפיק גבאי
העשב של השכן תפריט ליקוט בהלנה בנמל. צילום: אפיק גבאי

פופ אפ טיוואני – פקין

פיי לון שייה (פני) עלתה לישראל מטיוואן בעקבות סיפור אהבה והביאה איתה את סודות המטבח הטיוואני שלמדה מאימה וסבתה. כעת היא חוברת לצוות המטבח של מסעדת פקין ומביאה לקדמת הבמה את האוכל הטיוואני שאינו מוכר כמעט בארץ. יחד הם בונים תפריט שמורכב מחומרי גלם, טעמים ושיטות בישול המאפיינות את מקום הולדתה של פני. בין המנות: שיאו לונג – כיסונים בעבודת יד ממולאים בעוף (48 ש"ח); לחמנייה מאודה ממולאת בבטן חזיר, כוסברה ואבקת בוטנים; אטריות אורז רחבות עם בשר לבן טחון, ג'ינג'ר, תערובת חמישה תבלינים, שיטאקי ושום (77 ש"ח).

מתי? עד סוף מרץ.

פקין – לכל הפרטים

אימפריה קולינרית לא מוכרת תפריט טיוואני בפקין. צילום: דרור עינב
אימפריה קולינרית לא מוכרת תפריט טיוואני בפקין. צילום: דרור עינב

משחקי השף בבאר שבע

בשבוע האחרון של פברואר יתארחו ארבעה מכוכבי העונה הנוכחית של משחקי השף בארבע מהמסעדות האהובות ביותר בבאר שבע. כל אחד יגיש תפריט מיוחד לשני ערבים בלבד: אליעד דנון יתארח במסעדת כפרה עם מנות כמו סלט ראשי קלמרי מטוגנים (56 ש"ח), מאפה טורקי מבצק יוגורט במילוי תרד וקשקבל ליד ג'יג'יק (42 ש"ח); עידו פיינבורג (פנדה) יתארח במסעדת הספריה עם המנה הידועה שלו: פילה חציל בענן (36 ש"ח) ומנות נוספות כמו פיתה עם אסאדו מפורק, טחינת עמבה וסלסת עגבניות. רנן בלומנרייך קומטה במסעדת קמפאי עם מנות כמו טרטר המאצ'י וטוסטונים בחמאת יוזו קושו (68 ש"ח) ודניאל גולן במסעדת קפאסה עם מנות כמו כבד אווז על שבקייה מלוחה עם ריבת בצל וסירופ תבלינים (65 ש"ח); קאסדייה עם אסאדו מפורק ושקדי עגל, מאשוויה של ירקות שרופים וסלסה מעושנת (58 ש"ח).

מתי? 24־25 בפברואר

משחקים בבירת הנגב מתמודדי "משחקי השף" בבאר שבע. צילום: אנטולי קריניצקי
משחקים בבירת הנגב מתמודדי "משחקי השף" בבאר שבע. צילום: אנטולי קריניצקי

יום המשפחה – ג'וי גארדן

בג'וי גארדן יציינו את יום המשפחה עם הנחה מיוחדת לכל משפחה, שתפקיד את הטלפונים הניידים בקופסה מיוחדת בזמן הארוחה לאורך כל השבוע. באותו שבוע יוגשו מנות ידידותיות לילדים כמו מק אנד צ׳יז (49 ש"ח); פילה דג מצופה בשבבי בייגלה עם מיקס צ׳יפס (72 ש"ח) ועוד מנות ילדים. צלמת משפחות תתעד את הסועדים בין ביס לביס ביום המשפחה עצמו (25.2) בשעות 10:00 – 19:00. 

מתי? 23־28 בפברואר

ג'וי גארדן – לכל הפרטים

תניחו אותו כבר בצד ג'וי גארדן. צילום אביעד ברוכי
תניחו אותו כבר בצד ג'וי גארדן. צילום אביעד ברוכי

אירועי שאטו הו בריון

אנוטקה, הייבואנית של מותגי אלכוהול רבים כמו שמפניה פול רוג'ר, וודקה AWARD KREMLIN ויינות מקבוצת Clarence Dillon תארח בסוף החודש את מנכ"ל הקבוצה גיום אלכסנדר מרקס. לקבוצת Clarence Dillon שישה יקבים בבורדו, בהם Château Haut-Brion אחד היקבים הנחשבים והמפורסמים בעולם. במהלך הביקור יערכו שתי ארוחות ערב אקסקלוסיביות של 12 משתתפים בלבד (נותרו מקומות בודדים) שבהן ייפתחו ויימזגו יינות מהיקבים בקבוצה. הארוחה הראשונה תתקיים במלון דריסקו ביפו שבה יבשל שף תומר טל מנות בהתאמה ליינות שיטעמו הסועדים. הארוחה השניה תתקיים במלון דה ג'אפה שאותה יארח שף רועי ענתבי בחדר הפרטי של מסעדת המלון. 

מתי? 26-27 בפברואר. לפרטים נוספים: 054-2556553

ארוחת טעימות שעושה כבוד ליין יקב שאטו בריון
ארוחת טעימות שעושה כבוד ליין יקב שאטו בריון

מסעדת בית תאילנדי חוגגת 24 

אחת המסעדות האהובות בארץ חוגגת 24 שנים. ביום ההולדת יתקבלו הסועדים עם כוס יין מבעבע ופרחים תאילנדיים מסורתיים ויוכלו להזמין מנות מתפריט ספיישלים שהוכן במיוחד לאירוע (לצד ההתפריט הקבוע של המסעדה): אן לואם נאה- מבחר בשרים תאיים (162 ש"ח); שרימפס קריסטל וקלמרי סגול עם אפונת שלג ואויסטר סוס (118 ש"ח); שרימפס קריסטל וקלמרי סגול בקארי אדום (118 ש"ח) ועוד. 

מתי?  26 בפברואר

בית תאילנדי – לכל הפרטים.

יריב מלילי חוגג יום הולדת 24 לבית תאילנדי. צילום: יונתן בן חיים
יריב מלילי חוגג יום הולדת 24 לבית תאילנדי. צילום: יונתן בן חיים

שבוע פתיליות בבסטה

רגע לפני סוף החורף מסעדת הבסטה תציע תפריט "סירים של צהריים": תגיש תבשילים ומרקים שבושלו על פתיליות. המנות יתחלפו מדי יום בהתאם להיצע ולהשראה, אבל אם תגיעו ביום הנכון תוכלו להזמין קוסקוס ביתי, מוח ברוטב אדום ומרק רגלי חזיר. בנוסף, תחנוך המסעדה תפריט יינות חדש ובו יינות חדשים מאזור בורגון.

מתי? 24־27 בפברואר

הבסטה – לכל הפרטים

 

View this post on Instagram

 

קישקע ופריקי. חמישי צהריים, בסטה

A post shared by Basta, Food That We Like (@basta_tlv) on