דקלה חיון
מכופפת מקלות
בלוגרית יצירתית שחושפת את המנות הביתיות והלא מוכרות של מטבחי המזרח הרחוק - מקוריאה ויפן, דרך סין והונג קונג ועד טייוואן.

כך תכינו את החטיף שהפך ללהיט טיק-טוק ביפן

פריך, קל להכנה וכל-כולו טעמי אוממי ממכרים. לא פלא החטיף הזה כבש בסערה את הרשת היפנית

27 ביולי 2021
חטיף עוף פריך מיפן של דקלה חיון. צילום: דקלה חיון
חטיף עוף פריך מיפן של דקלה חיון. צילום: דקלה חיון

בחטיף הזה נתקלתי לראשונה לפני כשנה, בשיטוט בין בלוגי אוכל יפניים. בזמן שבישראל הרשת רעשה וגעשה סביב פסטה עם פטה ועגבניות, ביפן כולם התלהבו מצ'יפס עוף פריך שמכינים במיקרוגל. נכון, כששומעים על זה לראשונה זה נראה כמו משהו שרק יפנים יכולים להמציא, אבל במחשבה שנייה הבנתי שמדובר שיש כאן פוטנציאל: חטיף דקיק ופריך-פריך, נטול פחמימות, גלוטן או שמן. את כל הטוב הזה מכינים מרכיב אחד בלבד (חזה עוף) וקצת תבלינים (שעוד רגע נדבר עליהם) והכי חשוב – הרשת משתפכת על כמה שהוא טעים.

למתכון לחטיף עוף פריך מיפן

החלטתי שזה שווה ניסיון – והנאגלה הראשונה התחסלה תוך פחות מ-5 דקות. הפריכות המטורפת של החטיף וטעמי האוממי הפכו אותו לנשנוש שאף אחד לא עומד בפניו (גם לא ילדים). בגלל שאין בו פחמימות או גלוטן הוא מתאים לספורטאים שמחפשים תוספת חלבון, למי שעושה דיאטה קיטוגנית ולנמנעים מגלוטן – תחשבו, למשל, על סלט אסייתי עם קרוטוני עוף.

כמה טיפים לפני שיוצאים לדרך: את החטיף הזה מכינים רק במיקרוגל. אל תנסו להכין אותו במחבת או בתנור – ניסיתי עבורכם וגיליתי שהקריספיות שלו מתקבלת רק בהכנה במיקרוגל, שמייבשת ממנו את כל הנוזלים. נכון שהכמות שאפשר להכין במיקרוגל היא קטנה, אבל בזמן שהמיקרוגל פועל, אתם יכולים לשטח את המנה הבאה של העוף. ואם כבר דיברנו על השיטוח: את העוף משטחים לדקיקות מקסימלית – ממש כמו שמשטחים קרפצ'ו, אבל דק יותר, עד שהוא כמעט שקוף. חשוב להתחיל כשהנתחים נמצאים במרווחים של לפחות 5 ס"מ זה מזה, כדי שלא יחפפו. אל תנסו לקצר דרך בעניין הזה – נתחים עבים מדי לא יהפכו פריכים, אלא לעיסים, במרקם שמזכיר ג'רקי.

היפנים מתבלים את החטיף בטוגראשי או שבבי אצות נורי, אבל ממש לא חייבים להיצמד לתיבול המסורתי – אפשר לקחת אותו לכיוון ים תיכוני עם כורכום, כמון או סומאק ואפילו להסתפק במלח.

לבלוג של דקלה – מכופפת מקלות