דקלה חיון
מכופפת מקלות
בלוגרית יצירתית שחושפת את המנות הביתיות והלא מוכרות של מטבחי המזרח הרחוק - מקוריאה ויפן, דרך סין והונג קונג ועד טייוואן.

הכי פריכים שיש: בייבי תפוחי אדמה קוריאניים

טכניקת הכנה לא מוכרת מניבה תפוחי אדמה פריכים-פריכים ומזוגגים ברוטב מתקתק

5 בספטמבר 2021
Algamja jorim - בייבי תפוחי אדמה קוריאניים של דקלה חיון. צילום: דקלה חיון
Algamja jorim - בייבי תפוחי אדמה קוריאניים של דקלה חיון. צילום: דקלה חיון

כשמדברים בישראל על תפוחי אדמה, כולם מיד חושבים על תפוחי אדמה בתנור – שלמים, חתוכים לפלחים או מעוכים קלות. אבל בקוריאה יש טכניקה מקסימה ולא ממש מוכרת בארץ – טיגון איטי של תפוחי אדמה קטנטנים, ואז הקפצה שלהם ברוטב מתקתק, או בקוריאנית: Algamja Jorim. זו מנה מאוד נפוצה במטבח הקוריאני הביתי ואפשר לפגוש אותה בקופסת האוכל, כתוספת לאורז לבן מבושל.

הטיגון האיטי של תפוחי האדמה הופך אותם קריספיים מבחוץ ורכים ונימוחים מבפנים – קצת כמו תפוחי האדמה שבסופריטו, רק שכאן כל התהליך נעשה על הכיריים. אחרי הטיגון מוסיפים לתפוחי האדמה רוטב מתובל בדבש שעוטף אותם ומזגג אותם בהם ציפוי מבריק ויפיפה. למתכון הזה עדיף להשתמש בתפוחי אדמה אדומים וכמה שיותר קטנים בקוטר של עד 4 ס"מ. אם בייבי תפוחי האדמה שברשותכם גדולים יותר אפשר לחצות אותם. 

למתכון Algamja Jorim – תפוחי אדמה קוריאניים

המפתח להצלחת המתכון הוא סבלנות, טיגון תפוחי האדמה לוקח לפחות חצי שעה על אש בינונית-נמוכה. המטרה היא לרכך לגמרי את תפוחי האדמה מבלי לשרוף אותם. אני מבטיחה שהסבלנות משתלמת ולבסוף תתקבל מה מנחמת וכייפית שכולם יאהבו.

לבלוג של דקלה – מכופפת מקלות