ליאור משיח
שוגר וומן
בוגרת לימודי קונדיטוריה ואפיית לחם ב- International Culinary Center במנהטן. שימשה כשף-קונדיטורית במסעדת פרונטו, עבדה כסטאז'רית בנומה שבדנמרק והיום כותבת בלוג ומנחה סדנאות אפייה.

קינוח לשנה מתוקה בטירוף עם מליחות מעודנת

ערב חג זה עניין מלחיץ - ליאור משיח מכוונת אתכם להתמקד במה שחשוב כשמכינים קינוח

19 בספטמבר 2019
קציפת דבש עם פירורי עוגה ומנגו של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח
קציפת דבש עם פירורי עוגה ומנגו של ליאור משיח. צילום: ליאור משיח

בשנים האחרונות, גיליתי מחדש את הדבש. הוא הפך להיות אחד מחומרי הגלם האהובים עליי. לא חסרות סיבות – החל מאופן היווצרו שזה עניין מרתק בפני עצמו, הלאה בכך שמדובר בעצם בסוכר אינוורטי טבעי, ולסיום, הוא פשוט ממש ממש טעים.

לקינוח  קציפת דבש ופירורי עוגה של ליאור משיח

בשנה שעברה היה לי העונג לשפוט בתחרות טעימות דבש והניואנסים בין מוצר למוצר, בין פרח לפרח, לעץ לעץ, זה בלתי נתפס. אז חומר הגלם הזה, שהוא הרבה יותר מדבר אחד, סביב העונה הזו של ראש השנה מקבל סוף סוף כבוד. השנה החלטתי לשים אותו ממש במרכז הבמה, וזו הסיבה שרציתם הדבש העשירה נמצאת במרכז הקינוח שלי. בקציפה יש גם קצת מלח, כי הפלא ופלא, הסוכר הטבעי הזה משתלב נהדר עם מעט מליחות.

המחשבה כאן היא מאוד פשוטה: את האנרגיה וההשקעה, תוציאו על הכנת הקציפה. כי לפירורים כבר נתתי קיצור דרך, והפיניש, המנגו, הוא בעצם מנגו טרי שלא עושים בו הרבה. חברים, ערב חג זה עניין מלחיץ. אז בחרתי להתמקד במה שחשוב. מה שכן, אל תחשבו פעמיים ותכינו את הקציפה הזו. עשיתי קבוצת מיקוד, אתם לא תתחרטו.

שתהיה לנו שנה טובה ומוצלחת, מתוקה בטירוף אבל עם קצת מליחות מעודנת, שיהיה עניין.

לבלוג של ליאור משיח Lioroooosh