מתכון

המלזית שלי: אטריות ביצים עם ירקות ורוטב עשבי תיבול

אחת ממנות הנודלס האהובות עליי היא המלזית של הג'ירף. באחד מניסויי הבישול שלי ניסיתי לשחזר אותה במטבח הביתי

133,115 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
המלזית שלי: אטריות ביצים עם ירקות ורוטב עשבי תיבול של עז תלם. צילום: בועז לביא. סטיילינג: ענת לבל
המלזית שלי: אטריות ביצים עם ירקות ורוטב עשבי תיבול של עז תלם. צילום: בועז לביא. סטיילינג: ענת לבל

אטריות ביצים (רגילות או מחיטה מלאה) נפוצות מאוד ומגיעות באורך, עובי וצבעים שונים. מבשלים אותן כמו פסטה. תוספת הביצים לבצק מעניקה להן מרקם לעיס. לנודלס תפקיד חשוב בתרבות האוכל של מדינות אסיה. הן מהוות אמצעי להעברת טעמים ומרקמים, ומספקות חוויית אכילה מיוחדת, מאטריות שלוגמים במרקים, דרך סלטים, מטוגנים וכמובן מוקפצים. לפי התרבות הקנטונזית, על האטריות להיות ארוכות כמה שיותר, כסימן לחיים ארוכים ושמחים, בזמן שביפן נוהגים להגיש אטריות סובה ארוכות לכבוד השנה החדשה. האתגר בבישול אטריות ארוכות הוא שקשה לערבב אותן עם שאר המצרכים. כדי להקל על החיים אפשר לקצר את האטריות (עם מספריים או בסכין) במהלך הבישול או ההשריה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לרוטב

להגשה

אופן ההכנה

1

מבשלים את אטריות הביצים לפי הוראות ההכנה. מסננים ושומרים בצד.

2

מחממים מחבת רחבה על להבה גדולה עד שהיא לוהטת.

3

מכינים את הרוטב ממש לפני שמתחילים להקפיץ: מניחים את עלי הבזיליקום, הכוסברה והסוכר בכוס גבוהה, יוצקים את קרם הקוקוס ורוטב הצ'ילי וטוחנים בבלנדר ידני עד קבלת מעין שייק אחיד וחלק.

4

מוסיפים למחבת את השמן, השום, החלק הלבן של הבצל הירוק והג'ינג'ר ומקפיצים במשך 20 שניות, עד שהם מפיצים ארומה חזקה. מוסיפים את הפלפל והכרשה ומערבבים במשך 50-30 שניות, רק עד שהירקות מתחילים להתרכך.

5

מוסיפים את החלק הירוק של הבצל הירוק, העירית והאטריות ויוצקים את הרוטב. מרתיחים ומערבבים היטב, עד שהרוטב נספג ועוטף את הירקות והאטריות.ממליחים ומתקנים תיבול.

6

מעבירים לצלחות הגשה ומעטרים בנבטים, בבוטנים ובלימון.