מתכון

ארטישוק ירושלמי צלוי וקרם שום

השילוב של ארטישוק ירושלמי עם קרם שום, דואה וגבינת כבשים מעצים את טעמיו

38,281 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2019
ארטישוק ירושלמי צלוי, קרם שום, דואה וגבינת כבשים של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין
ארטישוק ירושלמי צלוי, קרם שום, דואה וגבינת כבשים של מיכאל גרטופסקי. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי. כלים: ורד טנדלר דיין

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לארטישוק הצלוי

לקרם שום

להגשה

אופן ההכנה

מכינים ארטישוק ירושלמי צלוי

1

מחממים תנור ל־200 מעלות. מניחים ארטישוק ירושלמי בתבנית ומפזרים מעליו קוביות חמאה, מלח, פלפל שחור, עלי זעתר וציר ירקות. מכסים את התבנית בנייר אלומיניום ואופים כ־40 דקות עד שהארטישוק הירושלמי רך. מסירים את נייר האלומיניום וממשיכים לאפות כ־10 דקות נוספות, עד שהארטישוק הירושלמי זהוב ומקורמל. שומרים בתבנית עד להגשה.

מכינים קרם שום

2

מניחים שום בסיר קטן ויוצקים מים לכיסוי, מבשלים על להבה בינונית־גבוהה עד לרתיחה. מסירים מהאש ומסננים. מחזירים את השום לסיר, מוסיפים מים לכיסוי מביאים לרתיחה ומסננים. חוזרים על הפעולה פעמיים נוספות. ההרתחה הכפולה נועדה לעדן את טעמו של השום.

3

אחרי הסינון השלישי מחזירים שום לסיר (ללא מים הפעם) ומוסיפים חלב, מלח, פלפל שחור ועלי זעתר. מבשלים על להבה נמוכה כחצי שעה או עד שהשום מתרכך. מסננים את הנוזלים. מעבירים את השום לבלנדר או מעבד מזון וטוחנים תוך כדי הוספת הנוזלים באיטיות ובהדרגה לקרם חלק ועשיר.

מרכיבים את המנה ומגישים

4

מניחים על צלחת הגשה כ־3 כפות מקרם השום. מניחים מעליו 4־5 ארטישוקים צלויים ומפזרים מעל דואה, גבינת כבשים מלוחה ועלי זעתר. מזלפים שמן זית בנדיבות ומגישים.