מתכון

אום עלי - ברד פודינג מצרי

סוג של ברד פודינג מצרי נפלא - עם קצפת, פיסטוקים קלויים, קוקוס קלוי, מי ורדים ואגוזים

8,614 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
ברד פודינג מצרי (אום עלי) של רותי רוסו. צילום: זוהר רון. סטיילינג: עמית פרבר
ברד פודינג מצרי (אום עלי) של רותי רוסו. צילום: זוהר רון. סטיילינג: עמית פרבר

את המנה הזו טעמתי לראשונה בעקבה שבירדן. שף המלון הכין את המעדן הזה כל בוקר משאריות של פחמימות ואורחי המלון מצאו את עצמם יורדים על אלף קלוריות של עונג עוד לפני שמונה וחצי בבוקר. סוד השחיתות המענגת? במקום לחם – קרואסונים. אם לא, אז בצק עלים אפוי או פילו אפוי גם יעבדו. 

הצעות לגיוון:

במקום קרואסונים, אפשר להשתמש ב־4 דפי בצק פילו משוחים במעט חמאה נמסה, מונחים זה על זה ואפויים כרבע שעה בחום בינוני הזהבה, או 1 מלבן בצק עלים בערך בגודל 10 על 30 ס"מ, אפוי כרבע שעה בחום בינוני עד הזהבה.

אפשר להוסיף טרם האפייה חופן צימוקים ו/או חופן פיסטוקים ו/או חופן אגוזי מלך או פקאן ו/או 1/2 כפית קינמון או מי ורדים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לכיסוי

אופן ההכנה

1

מחממים מראש תנור לחום בינוני (כ־170 מעלות). מחממים בסיר את החלב וכוס שמנת מתוקה עם הסוכר ואבקת הסוכר. אם בחרתם להשתמש בקינמון או במי ורדים, מוסיפים אותם לחלב. מביאים לרתיחה ומורידים מהאש.

2

מפוררים מעט את הקרואסונים (או הפילו או בצק העלים) היבשים לתבנית האפייה. מפזרים מעל הבצק את האגוזים ואת הצימוקים ושופכים מעל הכל את החלב החם.

3

מקציפים כוס אחת של שמנת המתוקה עם אבקת סוכר עד לקבלת קצפת חזקה ומפזרים אותה בעזרת מרית מעל תבנית האפייה. כדאי להשאיר מעט מקום לקצפת להתרומם אחרת היא תגלוש ותלכלך לכם את התנור. מכניסים לתנור ל־10 דקות.

4

באש בינונית קולים את השקדים ואת שבבי הקוקוס בכפית חמאה עד שהם משחימים.

5

מוציאים מהתנור ומפזרים מעל את הקוקוס והשקדים. מגישים חם.

מתוך הספר החדש של רותי רוסו: המטבח של רותי רוסו – ספר המתכונים שכל בית צריך. צילום: זוהר רון. סגנון: עמית פרבר. הוצאת גורדון ספרים. 230 עמ'. 138 ש"ח

המטבח של רותי רוסו. עטיפה: עיצוב טל בוניאל
המטבח של רותי רוסו. עטיפה: עיצוב טל בוניאל