מתכון

ברווז בלפת ותמרים

נתחי הברווז הופכים בצלייה לעסיסיים, הלפתות נצלות בשומן הברווז, השסק והתמרים מעניקים רעננות

אפריל 2019
ברווז בלפת תמרים של שף דן שמולוביץ. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: דלית רוסו
ברווז בלפת תמרים של שף דן שמולוביץ. צילום: אמיר מנחם. סטיילינג: דלית רוסו

לצליית הלפתות חורצים את שכבת השומן של חזה הברווז ומחממים מעט את הנתח עד שהשומן נמס ואפשר להשתמש בו. אפשר לאסוף את שאריות השומן ולשמור במקרר – הוא מעולה לצלייה של כל ירק, לטיגון בשר וכבסיס לרוטב פסטה. הברווז אוהב מידת צלייה נמוכה – מדיום רייר ולא יותר, כשהבשר עדיין אדמדם מעט, אחרת הוא מתייבש.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־180 מעלות.

2

ממליחים ומפלפלים את חזות הברווז משני הצדדים. חורצים את שכבת השומן שעל חזות הברווז בשתי וערב (עם כ־2 ס"מ מרווח בין חריץ לחריץ).

3

מחממים את חזות הברווז כ־8 דקות על אש קטנה במחבת עם תחתית עבה כשהצד עם השומן כלפי מטה עד שהשומן נמס. במהלך הצלייה מוציאים את השומן שנמס מהמחבת ומעבירים לקערית (כדי שלא יישרף).

4

מניחים את הלפתות בתבנית קטנה, יוצקים עליהן 6־7 כפות משומן הברווז שאספנו ומעבירים לתנור. צולים כ־20 דקות עד שהן מתרככות אבל שומרות על מרקם מעט נגיס.

5

ממשיכים לצלות את חזות הברווז עוד כ־15 דקות. מוציאים מהמחבת עודפי שומן ושומרים בצד. מדי פעם מרימים מעט את הנתח ובודקים את צבע שכבת השומן - כשהוא חום כהה הופכים וצולים עוד 2־3 דקות עד לדרגת מדיום רייר (כשהבשר מעט אדמדם מבפנים).

6

מסירים מהאש, מניחים לנתח לנוח כ־5 דקות ופורסים לפרוסות בעובי של כס"מ.

7

 מועכים מעט את התמרים ושופכים עליהם מעט משאריות שומן הברווז.

8

מסדרים לפתות צלויות בצלחת הגשה ומניחים ביניהן את פרוסת בשר הברווז, התמרים והשסק. אם נותר עוד שומן יוצקים מעט על המנה (עד כף) ומתבלים במלח ופלפל.