מתכון

גלידת עוגת דבש

גלידה ביתית טעימה, שלא מחייבת מכונה ומתקבלת חגיגית ומתוקה מדבש

3,370 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
גלידת עוגת דבש. צילום: רונן מנגן | סגנון: רותם ניר
גלידת עוגת דבש. צילום: רונן מנגן | סגנון: רותם ניר

גלידה ביתית טעימה, שלא מחייבת מכונה ומתקבלת חגיגית ומתוקה מדבש. עצלנים או עייפים ממטלות החג? החליפו אותה בגלידת וניל קנויה ושדרגו אותה לכבוד החג.

מה עושים עם עוגת דבש שאיש לא חפץ ביקרה? משתמשים בה כחומר גלם. קבלו קינוח מענג, המבוסס על עוגת דבש. הקינוח האיטלקי האהוב בטעמים של שנה מתוקה.

ראש השנה בלי דבש ניגר ובלי עוגת דבש בפרט אינו חג! בעיני, עוגת דבש היא אייקון של תקופת החגים כולה, דווקא בגלל שכולם דואגים להצטייד ולשלוח עוגת דבש וגם מקבלים מתנה מרשתות השיווק ולפעמים ממקומות העבודה. מחירה של העוגה החומה והריחנית שווה לכל נפש, קל להכין אותה בבית, וכך קורה שבשלב מסוים מצטברות במזווה זנבות של עוגת דבש, שלאיש אין חשק לגעת בהן (ובינינו: כמה עוגת דבש אפשר לאכול? אם היא טובה – אחת שלמה! עם כמה ספלי קפה ליד). ישנן דרכים שונות ונפלאות להפוך את עוגות הדבש הבנאליות (שלא לומר המשעממות או הבינוניות שביניהן) לקינוחים מרהיבים ונפלאים, תוך ניצול טעמו המיוחד של הדבש – קולים קוביות עוגה לקרוטונים, מטגנים ומכינים פודינג אפוי. גם מי שאפה בעצמו את העוגה לא יצליח לזהות אותה מבעד לקינוח שתגישו לו. גם שאר האורחים לא יוכלו להסוות את התפעלותם.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרוטונים:

לגלידה:

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-180 מעלות.

מכינים את הקרוטונים:

2

מערבבים סוכר וקינמון עם חמאה בקערית.

3

מפזרים את קוביות העוגה בתבנית מרופדת בנייר אפייה, מזלפים עליהן את החמאה המתובלת ומערבבים בעדינות.

4

אופים כ-25 דקות, ובמהלך האפייה מערבבים פעם-פעמיים בזהירות. מצננים היטב.

מכינים את הגלידה:

5

מרתיחים חלב, דבש, וניל והל בסיר קטן.

6

מערבלים חלמונים וסוכר במיקסר כ-5 דקות, או עד שמתקבלת תערובת בהירה וסמיכה. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים את החלב החם בזילוף עדין לתערובת החלמונים, על מנת ליצור השוואת טמפ’. כעת אפשר להניח את הקערה בתוך קערה עם מים קרים ולצנן תוך כדי ערבוב, או לחילופין להכניס לרבע שעה למקפיא.

7

מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יציבה אבל די רכה.

במכונת גלידה:

8

מעבירים את התערובת למכונת גלידה. כשהיא מתייצבת, מוסיפים את הקצפת, מערבלים ומוסיפים את הקרוטונים עד שהם נבלעים בתערובת הגלידה. מעבירים לכלי ומקפיאים עד ההגשה.

כשאין מכונת גלידה:

9

מעבירים את התערובת לתבנית מתכת ומקפיאים חצי שעה, עד שהגלידה מתחילה להתייצב. מקציפים את התערובת בעזרת מיקסר ידני (או טורפים היטב) ומחזירים למקפיא. חוזרים על תהליך הבחישה עוד 4-3 פעמים. בפעם האחרונה מקפלים פנימה את הקצפת בבחישה עדינה, מוסיפים גם את הקרוטונים ומקפיאים עד להתמצקות מוחלטת.