מתכון

דג נא באקווצ'ילה, פירות קיץ וקושו לימונים

אקווצ'ילה - מים צוננים בספרדית - הוא שם של מנה מקסיקנית שכוללת דג או שרימפס ש"מתבשלים" בתחמיץ של מיץ ליים, כוסברה וצ’ילי

14,304 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2020
דג נא באקווצ’ילה, פירות קיץ וקושו לימונים של שף מושיקו גמליאלי. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה
דג נא באקווצ’ילה, פירות קיץ וקושו לימונים של שף מושיקו גמליאלי. צילום: דניאל שכטר, סגנון: דיאנה לינדר, כלים: סטודיו 1220; תמרה

בדרך כלל המנה כוללת גם בצל וירקות קשים כמו מלפפון, אלא שכאן גיוונו את הירקות עם פירות קיץ והוספנו מעט קושו – ממרח עז טעם וזריז להכנה על בסיס הדרים וצ’ילי מותססים שמגיע מהמטבח היפני.

שימו לב מתחילים בהכנת הקושו יומיים מראש.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לטרטר

לתחמיץ אקווצ'ילה

לקושו

לסלט פירות קיץ

להגשה

אופן ההכנה

מכינים קושו

1

מניחים גרידות הדרים ומחצית מהמלח על קרש חיתוך וקוצצים בסכין עד שמתקבלת משחה.

2

כותשים שום, פלפל חריף ואת יתרת המלח במכתש ועלי למשחה גרגירית. מוסיפים את השום והפלפל לגרידת הלימון שעל קרש החיתוך, מערבבים ומועכים עם הלהב (כמו שמועכים שן שום) למשחה גרגירית עדינה. כל התהליך אמור לקחת כ-10 דקות.

3

מעבירים לצנצנת ומשהים לתסיסה של יומיים במקרר. הקושו יישמר במקרר כחודש.

מכינים אקווצ'ילה וטרטר דג

4

סוחטים ליים לקערה, מוסיפים צ'ילי קצוץ, מלח ומים ומערבבים היטב. מוסיפים כף קושו ומערבבים. מוסיפים דג, מערבבים ונותנים לדג לעמוד במשרה כ-10 דקות (בזמן הזה מכינים את פירות הקיץ).

מכינים סלט פירות קיץ

5

פורסים דק שזיפים ופאקוס. מגלענים דובדבנים וחוצים. חותכים לפיסות בגודל ביס אפרסק, תאנה ומשמש. חוצים תותי עץ ופטל שחור. מערבבים את הפירות האדומים בקערה אחת ואת יתר הפירות באחרת 0לא חובה, זה רק כדי שלא הכל יצבע אדום), מוסיפים לכל קערה עלי בזיליקום נענע וכוסברה, מיץ ליים, מלח ופלפל ומערבבים.

מרכיבים ומגישים

6

מסדרים פירות בצלחות הגשה (שומרים מעט פירות ועלים לקישוט). מסננים את הדג מהמשרה ומניחים מעל את הפירות. מקשטים בעוד פירות ועלים.

7

מניחים כף יוגורט לצד הטרטר ומניחים מעט (ממש נקודות זעירות) של קושו מעל כל הצלחת.