מתכון

טארטלט פירות ופטיסייר

שף קונדיטור זיו סנדלר מוכיח שאפשר להכין קינוח מושלם בלי טיפת חלב או בדל ביצה

4,527 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
טארטלט פירות ופטיסייר של שף קונדיטור זיו סנדלר. צילום: שרית גופן. סטיילינג: נועה קנריק
טארטלט פירות ופטיסייר של שף קונדיטור זיו סנדלר. צילום: שרית גופן. סטיילינג: נועה קנריק

טיפ: כאשר מקררים פחית קרם קוקוס הוא נפרד לשני חלקים. השומן (קרם) למעלה והמים (נוזל קוקוס) למטה. בנוזל, שהוא שקוף, משתמשים להרתחה בדרך כלל. בקרם, שהוא לבן סמיך ונשאר בפחית לאחר ששופכים את הנוזל השקוף, משתמשים להקצפה. במתכון שלפניכם יש לקרר את פחית קרם הקוקוס במשך לילה שלם במקרר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לפטיסייר

אופן ההכנה

לבצק

1

מניחים בקערת מיקסר עם ראש גיטרה את הסוכר, השמנים ומחית תפוחי העץ. מערבלים כדקה עד שכל החומרים מתאחדים זה עם זה. מוסיפים את הקמח ואבקת האפייה, ומערבלים במהירות נמוכה עד שהקמח נטמע לחלוטין בתערובת.

2

מחלקים את הבצק לארבעה ומרדדים כל חלק לעלה עגול בעובי כחצי ס"מ (כל עיגול בצק מתאים לטארטלט בקוטר 10 ס"מ). מדפנים את הגביעים בבצק ומניחים במקרר חצי שעה. גוזרים 4 עיגולים מנייר אפייה בקוטר של כ־15 ס"מ ולאחר שהבצק מתקרר מניחים מעליו את הנייר וממלאים את הטארטלט בשעועית/אורז.

3

אופים את הטארטלטים 5 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. מוציאים את הטארטלטים מהתנור ומרוקנים אותם מהמשקולות (שעועית / אורז). מחזירים לתנור בחום 150 מעלות ואופים עוד כ־12 דקות עד שהטארטלטים משחימים. מניחים להתקררות מוחלטת.

לפטיסייר

4

מוציאים את פחית קרם הקוקוס מהמקרר, הופכים אותה על ראשה ופותחים אותה מצידה התחתון. שופכים את הנוזל השקוף שבתחתית הפחית לסיר קטן עם סוכר, קורנפלור וקמצוץ כורכום (הכורכום נועד לתת צבע צהבהב לנוזל, והוא מתפתח תוך כדי בישול, אז עדיף לחכות לסוף הבישול לפני שמחליטים אם להוסיף עוד).

5

את הפחית עם הנוזל הסמיך שנותר בה מחזירים למקרר. מביאים את נוזל הקוקוס לרתיחה על אש קטנה תוך כדי ערבוב עד שיסמיך. מניחים בצד (עדיף לשפוך על מגש) עד שיתקרר לחלוטין.

6

כאשר הפאי והקרם קרים, מעבירים את קרם הקוקוס שנותר בפחית לקערת מיקסר עם ראש מטרף, מוסיפים אבקת סוכר ואינסטנט וניל ומקציפים עד קבלת קרם יציב ואוורירי. מקפלים לתוכו את קרם הקוקוס שבישלנו בעזרת מרית.

להרכבת הטארטלטים

7

בעזרת שק זילוף או כף מחלקים את קרם הפטיסייר לארבעת הטארטלטים. חותכים את הפירות במגוון צורות ומסדרים על הפטיסייר כיד הדמיון הטובה עליכם. מברישים במברשת את הפירות בגלזורה קרה.