מתכון

טארט ברולה אורז

קינוח עדין ומיוחד במינו שהוא שילוב של טארט, קרם ברולה ודייסת אורז

1,587 בשלנים התעניינו במתכון זה
טארט ברולה אורז של שף–קונדיטורית מיכל גולדברגר. צילום: מיקה גורוביץ
טארט ברולה אורז של שף–קונדיטורית מיכל גולדברגר. צילום: מיקה גורוביץ

מיכל: "אני מאוד אוהבת טארטים, קרם ברולה ודייסת אורז. החלטתי לשלב בין השלושה, וכך נוצר לו קינוח עדין ומיוחד במינו. בזמן העבודה עם בצק פריך מאוד חשוב לשמור על סביבת עבודה קרה, וגם להקפיד על הקפאת הקלתית לפני האפייה".

שימו לב: הכנת הקינוח מצריכה 8 שעות השריה + ½6 שעות קירור.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק פריך

לברולה אורז

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

משמנים תבנית טארט במעט חמאה.

2

מערבלים במיקסר עם וו גיטרה חמאה, קמח, אבקת סוכר ומלח לבצק פירורי ללא גושי חמאה. מוסיפים חלמון ומים וממשיכים לערבל קצרות לבצק אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומצננים כשעה במקרר.

3

מרדדים את הבצק בין שני ניירות אפייה או על משטח עבודה מקומח לעיגול מעט גדול יותר מגודל התבנית. מעבירים את הבצק לתוך התבנית ומצמידים לתחתית ולדפנות, ליצירת זווית של 90 מעלות. מסירים את קצוות הבצק המיותרים ומעבירים את הקלתית למקפיא לשעה וחצי לפחות (עדיף לילה שלם).

4

מחממים תנור ל־160 מעלות.

5

מניחים על הקלתית הקרה ניילון נצמד עמיד בחום או נייר אפייה מקומט וממלאים את החלל הפנימי בקטניות יבשות או משקולות מיוחדות לאפייה. אופים באפייה עיוורת רבע שעה, עד שהשוליים מתחילים להזהיב. מוציאים את המשקולות והניילון או נייר האפייה וממשיכים לאפות 10־12 דקות נוספות להשחמה יפה. מוציאים את הקלתית מהתנור ומצננים בתבנית לטמפרטורת החדר.

מכינים את ברולה האורז

6

יום לפני ההכנה מערבבים בקערה חלב ואורז ומשרים במקרר לשמונה שעות לפחות.

7

מבשלים את תערובת האורז והחלב על להבה נמוכה תוך כדי ערבוב 15־20 דקות, לריכוך כמעט מלא של האורז. מסננים את התערובת ושומרים 160 מ"ל (שני שלישים כוס) חלב אורז (נפטרים מהיתר ומהאורז עצמו).

8

מביאים לסף רתיחה בסיר בינוני את החלב המסונן, שמנת מתוקה, סוכר, מקל וניל וקינמון.

9

טורפים חלמונים בקערה בינונית ומוסיפים לאט ובהדרגה, תוך כדי טריפה מתמדת, את תערובת החלב.

10

מסננים את התערובת למד ליטר או קנקן נוח ליציקה ומסירים את הקצף שנוצר על פני התערובת בעזרת כף.

11

מחממים תנור ל־90 מעלות.

12

מחזירים את התבנית עם הקלתית לתנור, יוצקים את תערובת הברולה לתוך הקלתית ואופים 15־20 דקות, עד שהברולה מתייצב אך עדיין רוטט במרכז.

13

מצננים את הטארט במקרר לפחות ארבע שעות. לפני ההגשה מפזרים שכבה דקה ואחידה של סוכר דמררה ושורפים בעזרת ברנר. מקשטים בפירות יער ושקדים ומגישים.