מתכון

טארט פלאן עם דובדבנים מקורמלים

אני מחזירה את הפלאן חזרה בגרסה קיצית, נוזלית, חמוצה ופירותית עם דובדבנים מקורמלים במעט וודקה

3,421 בשלנים התעניינו במתכון זה
טארט פלאן עם דובדבנים מקורמלים של שפית- קונדיטורית קרן קדוש. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו בילונגינג
טארט פלאן עם דובדבנים מקורמלים של שפית- קונדיטורית קרן קדוש. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דיאנה לינדר; כלים: סטודיו בילונגינג

טארט פלאן הוא הגרסה הצרפתית לקינוח קרם קרמל, רק שזו גרסה אלגנטית ומאופקת שהשליכה החוצה את הקרמל.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לקרם

לדובדבנים מקורמלים

אופן ההכנה

1

מעבדים קמח, אבקת סוכר, שקדים טחונים וחמאה במעבד מזון לפירורים. מוסיפים ביצים וממשיכים לעבד עד לקבלת בצק. יוצרים מהבצק דיסקית שטוחה, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לשעתיים ועד יומיים. אפשר גם לשמור בהקפאה עד שלושה שבועות.

2

מחממים תנור ל־165 מעלות ומשמנים את התבנית במעט חמאה. מקמחים משטח עבודה ומרדדים את הבצק ליריעה בעובי של כ־5 מ"מ.

3

מעבירים את הבצק לתבנית, מהדקים אל התחתית והשוליים (חשוב שהבצק יהיה מהודק לתבנית, אחרת הוא עשוי לצנוח) ומסירים את עודפי הבצק. מחוררים את פני הבצק במזלג, מניחים נייר אפייה מעל, מניחים עליו משקולת (שעועית או תחתית של תבנית קפיצית) ואופים כ־12 דקות עד הזהבה. מוציאים מהתנור ומסירים את נייר האפייה והמשקולת.

מכינים קרם

4

ממסים קורנפלור במעט חלב, מוסיפים חלמונים וסוכר וטורפים לתערובת אחידה ותפוחה. מעבירים את יתר החלב והשמנת המתוקה לסיר, חוצים לאורך את מקל הווניל, מגרדים את תוכנו בעזרת כפית לתוך החלב ומוסיפים פנימה גם את המקל עצמו. מביאים את תערובת החלב לרתיחה עדינה על אש בינונית.

5

מקטינים את האש ובעזרת מצקת מעבירים בהדרגה ותוך כדי טריפה כשליש מתערובת החלב החמה אל תערובת החלמונים. טורפים לאיחוד.

6

מחזירים את תערובת החלב והחלמונים לסיר החלב המורתח ומערבבים היטב. מבשלים על אש קטנה 6־7 דקות עד שהתערובת מסמיכה והופכת לקרם. מצננים מעט.

7

מחממים תנור ל־180 מעלות. יוצקים את הקרם על הקלתית ואופים כ־40 דקות עד שהקרם יציב ושחום. בינתיים מכינים דובדבנים מקורמלים: מחממים מחבת על אש גדולה, מוסיפים את כל המרכיבים ומבשלים 2־3 דקות עד שהדובדבנים מגירים נוזלים שהופכים לסירופ סמיך. יוצקים את קרמל הדובדבנים על הטארט ומגישים.