מתכון

טירמיסו של “סרדיניה”

יתכן שהסוד טמון בשימוש בביצים שלמות (ולא רק בחלמונים), שמעניקות לקינוח אווריריות של ענן

12,362 בשלנים התעניינו במתכון זה
דצמבר 2015
אווריריות של ענן. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
אווריריות של ענן. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

מגדלים פורחים באוויר? קישוטים וירטואוזיים? חומרי גלם אקזוטיים? לא בבית ספרנו. הקינוחים שהכי ריגשו אותנו השנה במסעדות מתכתבים עם זכרונות ילדות ועוגות של סבתא. השפים נתנו להם את הליטוש המסעדני המתבקש, אבל הקפידו לא לפגוע בקסמם הנינוח. לא פלא שדגדג לנו להכין אותם בבית. עברנו ממסעדה למסעדה, דגמנו, השווינו גרסאות וליקקנו אצבעות דביקות ומתוקות. אחר כך ניסינו אותם בבית (ושוב ניסינו), והנה לפניכם אחד מהם: טירמיסו של "סרדיניה".
הטירמיסו באיטלקייה  ביפו הוא הטירמיסו הכי טעים שפגשנו בשנים האחרונות. הסוד? האמת, לא הצלחנו לפענח אותו עד הסוף. יתכן שהוא טמון בשימוש בביצים שלמות (ולא רק בחלמונים), שמעניקות לקינוח אווריריות של ענן. ועוד טוויסט: סופר משקה את הבישקוטים לא ביין מרסלה (כמו בגרסה הקלאסית) אלא בליקר קלואה, שמעצים ומעגל את ניחוחות הקפה. במסעדה מגישים את הקינוח בגביעי ברנדי ענקיים, אבל נוח יותר להכין בתבנית כמו שנוהגים בבתים איטלקיים – לשיקולכם.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

קרם גבינה:

סירופ קפה:

הגשה:

אופן ההכנה

מכינים סירופ קפה

1

מערבבים מים, סוכר ואספרסו בקערה בינונית עד שהסוכר נמס. מוסיפים ליקר קפה ומצננים לטמפ’ החדר.

מכינים קרם גבינה

2

מקציפים ביצים וסוכר כ-7 דקות עד שהביצים משלשות את נפחן.

3

בקערה נפרדת מקציפים מסקרפונה ושמנת מתוקה לקרם יציב.

4

מוסיפים את קצף הביצים לקרם הגבינה בהדרגה (בהתחלה 1/3 מהקצף ובהמשך את 2/3 הנותרים) ומערבבים בתנועות קיפול עדינות.

מרכיבים את המנה

5

טובלים בישקוטים בסירופ - הם צריכים להיות רטובים מעט מהסירופ אך עדיין מעט קשיחים - ומניחים בתחתית התבנית בשכבה אחידה. מורחים או מזלפים שכבה של קרם גבינה, מכסים בשכבה שנייה של בישקוטים ומסיימים בשכבה של קרם גבינה. אם מכינים בגביעים אישיים: מרפדים את תחתית הכוסות בשברי בישקוטי טבולים בסירופ קפה, יוצקים קרם בגובה 4-3 ס”מ , מסדרים מעל שכבה נוספת של שברי בישקוטים טבולים בסירופ ומסיימים בשכבה נוספת של קרם. מכסים את התבנית או את הכלים האישיים בניילון נצמד ומקררים כמה שעות להתייצבות (הטירמיסו יישמר 4-3 ימים במקרר).

לפני ההגשה

6

: בוזקים מעל אבקת קקאו.

אפשר להחליף את הקלואה בכל ליקר קפה אחר.