מתכון

טרייפל קרם לימון ושוקולד לבן

טרייפל הוא קינוח מרשים וגדול עם המון מרקמים וטעמים שגונב את ההצגה ברגע שמניחים אותו במרכז השולחן

28,564 בשלנים התעניינו במתכון זה
טרייפל קרם לימון ושוקולד לבן של שף-קונדיטורית סאני דרעי. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: עמית פרבר; כלים: סטודיו NOW POTTERY
טרייפל קרם לימון ושוקולד לבן של שף-קונדיטורית סאני דרעי. צילום: רונן מנגן. סטיילינג: עמית פרבר; כלים: סטודיו NOW POTTERY

את קרם הלימון והגנאש רצוי להכין יום מראש כדי שיתייצבו היטב. מרכיבים את הקינוח כמה שותר סמוך להגשה כדי שהשכבות יישארו יציבות ולא יתערבבו זו בזו. אפשר לקשט את הטרייפל בכל פרי שרוצים. אפשר להמיר את השוקולד הלבן בשוקולד מריר או בשוקולד חלב כדי לקבל טרייפל שוקולדי יותר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לקרם הלימון

לגנאש שוקולד לבן

לקרמבל אגוזי לוז ושוקולד לבן

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הקרם

1

מערבבים אבקת ג'לטין ומים עד לקבלת תערובת אחידה. מעבירים למקרר להתייצבות.

2

מחממים בבן מארי את כל מרכיבי הקרם מלבד תערובת הג'לטין. מערבבים בלי הפסקה בעזרת מטרפה עד להסמכה וקבלת מרקם של גבינה לבנה (80 מעלות למי שיש מדחום).

3

מסירים את הקרם מהאש, מוסיפים לקערה את תערובת הג'לטין וטוחנים בעזרת בלנדר מוט עד לקבלת קרם חלק. מסננים, מעבירים לקופסה ומכסים את הקרם עצמו בניילון נצמד (למניעת היווצרות קרום). מעבירים למקרר ל־5 שעות לפחות ועד שהקרם מתייצב.

מכינים את הגנאש

4

רתיחים בסיר בינוני 190 גרם (4/3 כוס) מהשמנת עם טרמולין וסירופ גלוקוז. מניחים את השוקולד הלבן בקערה. יוצקים את תערובת השמנת החמה על השוקולד ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.

5

יוצקים את שאר השמנת על תערובת השוקולד המומס תוך כדי טריפה מתמדת או ערבול בבלנדר מוט עד לקבלת תערובת חלקה ואחידה. מכסים את פני הגנאש בניילון נצמד (למניעת היווצרות קרום). מעבירים למקרר ל־5 שעות לפחות.

מכינים את הקראמבל

6

ממסים חמאה ושוקולד בבן מארי. מוסיפים את הברס ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. מאחסנים בקופסה בטמפרטורת החדר עד לשימוש.

מרכיבים את המנה

7

מסדרים בכלי טרייפל (קערת זכוכית גדולה) שכבה אוורירית של קרמבל. מעבירים את קרם הלימון לשק זילוף ומזלפים מעל שכבה של קרם לימון. מעבירים את הגנאש למיקסר ומקציפים עד לקבלת קרם יציב (היזהרו לא להקציף יותר מדי אחרת הגנאש יישבר). מעבירים את הגנאש לשק זילוף ומזלפים מעל. חוזרים שוב על הפעולות. מקשטים עם פירות.