מתכון

לזניית בטטה עם ראגו עדשים, קייל ומנגולד

כל מי שמכין לזניה מכיר את הרגשת הסיפוק הכרוכה במנה - המגש הגדול שמחביא בתוכו שכבות של נחמה ואהבה ללא תנאי

39,921 בשלנים התעניינו במתכון זה
ינואר 2021
לזניית בטטה עם ראגו עדשים, קייל ומנגולד של מיכל חביביאן. צילום: שני בריל. סטיילינג: עינב רייכנר
לזניית בטטה עם ראגו עדשים, קייל ומנגולד של מיכל חביביאן. צילום: שני בריל. סטיילינג: עינב רייכנר

המתכון הזה נולד כש"נתקעתי" עם כמויות של קטניות מונבטות. הן מצאו את דרכן למעבד המזון והתוצאה הזכירה ראגו (רק יותר טעים) וישר עשתה לי חשק להכין לזניה מפנקת. אם אתם לא בעניין של הנבטה, תוכלו להשרות את הקטניות במקום ולבשלן עד לריכוך.

המתכון מותאם לתבנית בגודל 20*30.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לראגו

לבשמל

להרכבת הלזניה

אופן ההכנה

מכינים את הראגו

1

טוחנים את כל חומרי הראגו למעט העגבניות במעבד מזון למרקם פירורי. מעבירים לקערה ומערבבים עם העגבניות.

מכינים את הבשמל

2

מחממים חמאה בסיר, מוסיפים קמח, אגוז מוסקט ומלח ומערבבים 3 דקות עד שהקמח משנה את צבעו. מוסיפים את החלב בהדרגה ותוך כדי ערבוב. ממשיכים לערבב עד שהרוטב מסמיך ומקבל מרקם של בשמל.

מרכיבים את הלזניה

3

מחממים תנור ל-200 מעלות ומשמנים תבנית בשמן זית.

4

מרפדים את תחתית התבנית בכשליש מכמות פרוסות הבטטה. יוצקים מעליהן שכבה של כמחצית מכמות הראגו, מניחים שכבה של כמחצית מרצועות המנגולד )או הקייל( ויוצקים שכבה של כשליש מרוטב הבשמל. מסדרים מעל שכבות נוספות של שליש מכמות הבטטות, מחצית מכמות הראגו והמנגולד ושליש מכמות הבשמל. מסיימים בשכבה אחרונה של שליש מפרוסות הבטטה וסוגרים הכול בשכבה של בשמל. מעבירים לתנור ואופים כשעה עד שהלזניה שחומה ויפה.

כך מנביטים קטניות:
משרים את הקטניות במשך לילה ומעבירים למסננת. משקים את הקטניות כשהן במסננת במי ברז פעמיים ביום עד שיוצא נבטוט; התהליך נמשך כיומיים.

כך מכינים בשמל טבעוני:
מחממים חצי כוס שמן זית בסיר, מוסיפים חצי כוס קמח תפוחי אדמה או שקדים, כפית אגוז מוסקט וכפית מלח ומערבבים במשך 3 דקות עד שהקמח משנה את צבעו. מוסיפים ליטר חלב שקדים בהדרגה ותוך כדי ערבוב. ממשיכים לערבב עד שהרוטב מסמיך ומקבל מרקם של בשמל.