מתכון

לחמניות בריוש ממולאות גלידה

לחמניית בריוש אוורירית וחמאתית שבתוכה גלידה קנויה או גלידת פטנט בצנצנת - פלא מסורתי ממוצא איטלקי שהפך לאחרונה ללהיט אינסטגרמי

10,116 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2020
לחמניות בריוש ממולאות גלידה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם, כלים ואביזרים Sofi סופי, שוק הפשפשים, יפו
לחמניות בריוש ממולאות גלידה של רותם ליברזון. צילום: אמיר מנחם, כלים ואביזרים Sofi סופי, שוק הפשפשים, יפו

שימו לב שיש לבצק זמן התפחה נוסף מעבר לזמן ההכנה.

להכנת גלידה ביתית – ראו מתכון כאן

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לציפוי

להגשה

אופן ההכנה

1

מערבבים חלב, שמרים וקמח במיקסר עם וו לישה על מהירות נמוכה. בקערה נפרדת טורפים ביצים, מלח וסוכר בעזרת מטרפה לתערובת אחידה ומעט תפוחה.

2

מוסיפים את תערובת הביצים לתערובת הקמח וממשיכים לערבב 10 דקות על מהירות נמוכה. מוסיפים קוביות חמאה וממשיכים לערבב עוד כמה דקות, עד שהחמאה נטמעת ומתקבל בצק במרקם חלק וגמיש.

3

מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים לשעה וחצי התפחה מחוץ למקרר או עד שהבצק מכפיל את נפחו. מוציאים אוויר בכמה תנועות לישה קצרות, מכסים שוב בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-3 שעות לפחות ועד לילה.

4

מוציאים את הבצק מהמקרר, חותכים ל-12 חתיכות שוות ומכדררים אותן לכדורים. מסדרים את הכדורים על משטח עבודה או מגש מקומחים במרווחים של כ-3 ס"מ זה מזה, מכסים במגבת ומתפיחים כשעה. לקראת סוף ההתפחה מחממים תנור ל-170 מעלות.

5

מרפדים תבנית בנייר אפייה ומעבירים אליה את הלחמניות. מברישים את הלחמניות בביצה טרופה וזורים מעליהן סוכר גבישי (לא חובה). מכניסים לתנור ואופים רבע שעה או עד שהלחמניות שחומות ורכות. מוציאים מהתנור ומניחים ללחמניות להצטנן כ-20 דקות.

ממלאים בגלידה ומגישים

6

חוצים את הלחמניות אבל לא עד הסוף. מוציאים את הגלידה מהפריזר ומניחים במרכז כל לחמנייה כדור גלידה. מגישים מיד ואם רוצים ממש להגזים, מוסיפים קצפת.