מתכון

לשון בקר בבישול ארוך עם רימונים, שורש סלרי וסילאן

אין אף נתח בשר שיודע להגיע למרקם הרך והמתמסר של לשון עשויה היטב. היא גם סופגת טעמים באופן נפלא

7,026 בשלנים התעניינו במתכון זה
לשון בקר בבישול ארוך עם רימונים, שורש סלרי וסילאן. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו
לשון בקר בבישול ארוך עם רימונים, שורש סלרי וסילאן. צילום: דן לב | סגנון: דלית רוסו

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

מבשלים את הלשון במים:

1

שמים את הלשון בסיר עם הרבה מים וכף מלח ומביאים לרתיחה. מנמיכים ללהבה בינונית ומבשלים שעתיים (אפשר גם בסיר לחץ ואז זמן הבישול יתקצר לשעה). בתום הבישול מוציאים את הלשון מהמים ומקלפים מייד את הקרום הלבן שמצפה אותה (כשהנתח חם העור יירד ממש בקלות. כדי לא לקבל כוויות עוטים 2 זוגות של כפפות חד-פעמיות).

מכינים את הירקות:

2

מחממים סיר רחב עם שמן זית ומטגנים שאלוטס 4-3 דקות עד לשקיפות. מוסיפים שום, זרעי קימל, פלפל אנגלי, עלי דפנה, זרעי כוסברה ופלפל שאטה ומטגנים עוד 4-3 דקות עד שהשאלוטס מזהיבים קלות. מוסיפים שורש סלרי ותימין ומטגנים תוך כדי ערבוב כ-5 דקות על להבה גבוהה עד שהסלרי מזהיב. מתבלים במלח ופלפל.

מבשלים את הלשון והירקות ברוטב:

3

מוסיפים גרגרי רימון, מיץ רימונים, סילאן, 4 ליטר ציר ואת הלשון ומביאים לרתיחה. מקפים את הקצף העכור שצף על פני הנוזלים, מנמיכים להבה ומבשלים מכוסה שעה-שעה וחצי עד שהבשר רך מאוד. שימו לב: לאורך כל הבישול הלשון צריכה להיות מכוסה בנוזלים כדי שלא תתייבש. אם צריך, מוסיפים עוד ציר.

4

מצננים את הלשון בתוך הנוזלים ושומרים במקרר.

להגשה:

5

פורסים את הלשון לפרוסות ומחזירים אותן לסיר עם מחצית מנוזלי הבישול. מחממים עד שהלשון חמה ונוזלי הבישול מצטמצמים לרוטב סמיך וטעים.

6

מסדרים יפה על צלחת הגשה, מפזרים בין הפרוסות את קוביות שורש הסלרי ומזלפים רוטב.

הכנה מראש: אפשר לבשל את הלשון השלמה ולהכין את הירקות והרוטב יום לפני הארוחה ולשמור בקירור. בסמוך להגשה פורסים את הלשון ומחממים בתוך הרוטב כמוסבר במתכון.