מתכון

מאפה תלישה ממולא בדלעת

הגיע הזמן שנלמד מהאמריקאים ונכין מדלעת גם מאפים וקינוחים, המרקם והמתיקות שלה הם תענוג

5,635 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוקטובר 2019
של ליאור משיח. צילום: טל סיון ציפורן. סטיילינג: דיאנה לינדר
של ליאור משיח. צילום: טל סיון ציפורן. סטיילינג: דיאנה לינדר

בצק פיצה בסיסי לקינוחים

שימו לב: זמן ההכנה לא כולל זמן הכנת הבצק.

מאפה בקוטר 24 ס"מ

מדריך קצר להכנת דלעות לאפייה

קולפים: דלעת בעלת קליפה דקה קולפים בעזרת קולפן פשוט. דלעת בעלת קליפה עבה אין טעם לקלוף – צולים אותה בתנור בנתחים גדולים עם הקליפה, החום מרכך אותה וכך אפשר להסיר את הקליפה בקלות אחרי האפייה.

מגרענים: חוצים את הדלעת בסכין חדה ומרוקנים את הגרעינים בעזרת כף. הגרעינים מאוד טעימים ובריאים, ואפשר לשטוף אותם, לסנן ולקלות בתנור. שוטפים אותם תחת זרם מים חזק כדי להיפטר מבשר הדלעת העוטף אותם, מפזרים אותם בשכבה אחידה וללא חפיפות על תבנית מרופדת בנייר אפייה, אופים כ–20 דקות בתנור בחום של 180 מעלות עד שהגרעינים מעלים ניחוח ומעט משחימים. מנמיכים את הטמפרטורה ל–100 מעלות ואופים שעה נוספת לייבוש.

צולים: חותכים את הדלעת לנתחים של 200–100 גרם. יוצקים מעל מעט שמן זית ובוזקים מלח (ממש מעט – אל תשכחו, מדובר בדלעת לשימושים מתוקים). אופים בתנור בחום של 180 מעלות כחצי שעה עד שהדלעת מתרככת. טוחנים למחית או קוצצים לקוביות ומשלבים במליות מתוקות. שומרים עד 3 ימים במקרר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להברשה

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־180 מעלות ומשמנים מחבת או תבנית בקוטר 24 ס"מ מרופדת בנייר אפייה. מניחים דלעת וצולים כחצי שעה עד שהיא מתרככת. מצננים, קולפים וטוחנים למחית.

2

מערבבים גבינת ריקוטה, אבקת סוכר, קינמון ותמצית וניל. מוסיפים מחית דלעת, מערבבים לאיחוד ומעבירים לשק זילוף (לא חובה).

3

מחלקים את בצק הפיצה ל־15 חלקים במשקל של כ־60 גרם האחד ויוצרים מהם כדורים. פותחים כל כדור לדיסקית שטוחה בעובי של כ־1/2 ס"מ. מזלפים או מניחים כפית ממלית הריקוטה־דלעת במרכז דיסקית הבצק, מושכים את השוליים מעל המלית ליצירת מעין כדור וצובטים לסגירה. מכדררים את הכדורים בין כפות הידיים לכדורים עגולים. מניחים את הכדורים הממולאים במחבת או בתבנית עם הסגר למטה כשהם צמודים זה לזה. מברישים את פני המאפה בביצה ומניחים להתפחה של כשעה מחוץ למקרר. מחממים תנור ל־180 מעלות ואופים 35־30 דקות עד שהבצק משחים.

4

אפשר להגיש עם קרם פרש, חלב מרוכז או קליפת לימון מגוררת.