מתכון

מסבחה שעועית ארטישוק וירוקים

ממרח של שעועית לבנה מתובלת עם טופינג אביבי של ארטישוק טרי צלוי, כרישה ופול. תענוג עונתי

23,458 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
מסבחה שעועית, ארטישוק וירוקים של רינת צדוק. צילום: שני בריל
מסבחה שעועית, ארטישוק וירוקים של רינת צדוק. צילום: שני בריל

האביב מסמל בשבילי פריחה, המון ירוקים בתפריט, קילוף מדיטטיבי של אפונים ופול ירוק, פירוק ארטישוקים והתענגות על שום ירוק צעיר עם טעם עדין ומיוחד שמשדרג כל מנה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לשעועית

לטופינג

לממרח שום ירוק צלוי

אופן ההכנה

מבשלים שעועית

1

מניחים שעועית בסיר עם מרווה, שיני שום, בצל וסודה לשתיה, מוסיפים מים לכיסוי ועוד כ־5 ס"מ מעל השעועית ומבשלים כ־25 דקות או עד שהשעועית מתרככת. אם לא משתמשים בסודה לשתייה מבשלים כ־40 דקות. מסננים ושומרים את הנוזלים.

מכינים טופינג

2

צולים לבבות ארטישוקים בתנור או במחבת כ־5 דקות עם כף שמן זית, מיץ לימון ומלח עד שהארטישוקים זהובים ופריכים. מטגנים כרשה בכף שמן זית במחבת מעל להבה בינונית כ־10 דקות עד שהיא מזהיבה, מערבבים מדי פעם.

מכינים מסבחה

3

מועכים 3/4 מכמות השעועית לממרח אחיד ומעט גס. מוסיפים כ־3 כפות מנוזלי בישול השעועית ומתבלים במלח ושמן זית, מוסיפים את השעועית השלמה ומערבבים.

4

מסדרים את המסבחה בצלחת הגשה, מפזרים מעל את הכרישה המטוגנים ולבבות הארטישוק הצלויים, גרעיני חמניה, עלי זעתר, שמן זית ומלח. סוחטים לימון (כמה שאוהבים) ומגישים בצד ממרח שום ירוק ולחם כפרי טוב.

מכינים ממרח שום ירוק

5

צורבים 4 גבעולי שום ירוק במחבת עם 1 כף שמן זית כ־4 דקות עד שהם נחרכים, הופכים מדי פעם. מעבירים למעבד המזון, מוסיפים שן שום, 1/2 כפית מלח ים, 1/4 כפית, פלפל שחור גרוס, 1/2 פלפל צ׳ילי ירוק חתוך גס וטוחנים בפולסים לתערובת אחידה וגסה. מוסיפים 1/4 כוס שמן זית ומערבבים. מעבירים לצנצנת זכוכית ושומרים במקרר עד שבועיים.