מתכון

מקלובה בסיר פלא

מנה יפהפייה ומלאת ניחוחות וטעמים

10,970 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
מקלובה בסיר פלא של מיכל בהט ושרי יגרמן. צילום: דניאל לילה
מקלובה בסיר פלא של מיכל בהט ושרי יגרמן. צילום: דניאל לילה

למקלובה שלבי הכנה ארוכים והיא צריכה לשהות לילה במקרר, אבל אין שום דבר מסובך בהכנה והיא כל כך מרשימה שהיא שווה את הסבלנות. מתחילים בבישול העוף במים ובנוזלי הבישול שלו מכינים את האורז. מסדרים את הכל בסיר פלא (כזה עם ארובה במרכז) ומעבירים למקרר. למחרת שולפים את המקלובה בזהירות מהסיר.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להרכבה

אופן ההכנה

1

מבשלים את העוף בסיר גבוה ורחב בשפע מי מלח על להבה גבוהה וללא כיסוי כשעה וחצי. מקפים את הקצף שמצטבר על פני המים.

2

מוציאים את העוף ומניחים בצד, מסננים את מי הבישול במסננת דקה לתוך קערה ושומרים את הנוזלים להכנת האורז.

3

מחממים 6 כפות שמן זית בסיר, מוסיפים אורז, מלח, פלפל ובהרט ומערבבים מעל להבה גבוהה כ- 2 דקות עד שהשמן עוטף את גרגירי האורז והם מעלים ניחוח.

4

מביאים 7 כוסות ממי בישול העוף לרתיחה. מוסיפים את הנוזלים לסיר עם האורז, מכסים ומנמיכים את הלהבה למינימום. מבשלים כ- 20 דקות. מכבים את הלהבה ומשאירים את הסיר מכוסה 10 דקות נוספות.

5

מחממים במחבת קטנה כף שמן זית, מוסיפים צנוברים ומעט מלח וקולים כ- 2 דקות תוך כדי נענוע המחבת עד שהצנוברים זהובים מעט ומעלים ניחוח. מעבירים מיד לצלחת. קולים באופן דומה את השקדים ומעבירים לצלחת אחרת.

מרכיבים את המקלובה

6

יוצקים שמן לתחתית סיר פלא, טובלים מגבת נייר בשמן ומשמנים בעזרתו את תחתית הסיר והדפנות. מניחים בתחתית הסיר את הצנוברים הקלויים ומעליהם את השקדים.

7

מפרקים את בשר העוף מהעצמות ונפטרים מהעור. מעבירים את הבשר לקערה, מתבלים בכף פלפל שחור ובכף בהרט ומערבבים, טועמים ואם יש צורך ממליחים. מניחים את הבשר המתובל מעל השקדים בשכבה אחידה. מהדקים.

8

ממלאים את הסיר באורז המבושל ומהדקים היטב. מכסים את הסיר ומעבירים למקרר ללילה.

לפני ההגשה

9

מחממים מים בתבנית עמוקה או בסיר שטוח שיכולים להכיל את סיר הפלא. מניחים את סיר המקלובה בתוך המים (הסיר לא צריך להיות שקוע במים, גם 5 ס"מ יספיקו) ומחממים כ- 45 דקות על להבה נמוכה. אם המים מתאדים במהלך החימום, מוסיפים מים רותחים.

10

מסירים את המכסה ומצמידים לפתח הסיר צלחת הגשה שטוחה. אוחזים בצלחת ובידיות הסיר והופכים את תכולת הסיר על הצלחת. חובטים בתחתית ובדפנות הסיר בכף עץ (מבקשים משאלה) ומרימים את הסיר בתנועה אטית.