מתכון

מקלובה כבש עם חצילים וכרובית

אני משתמשת למקלובה באורז יסמין או עגול, שסופגים נהדר את הנוזלים כך שאין חשש שיוותרו גרגירים קשים בסוף הבישול

15,795 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
מקלובה כבש עם חצילים וכרובית של רות אוליבר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר
מקלובה כבש עם חצילים וכרובית של רות אוליבר. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: עמית פרבר

להכנת המתכון הצטיידו בסיר בקוטר 24 ס"מ.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לתערובת התיבול

להגשה

אופן ההכנה

מבשלים את הבשר

1

מניחים בסיר בשר כבש, עלי דפנה ופלפל אנגלי, ממלאים במים עד לכיסוי ועוד קצת, מכסים ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים כשעה עד שהבשר רך לגמרי. מסננים, מצננים ושומרים את הנוזלים והבשר בנפרד.

2

בינתיים משרים אורז במים ומחממים תנור ל-180 מעלות.

מכינים את הירקות

3

מושחים פרוסות חצילים בשמן זית משני הצדדים ומסדרים בתבנית מרופדת בנייר אפייה. מושחים פרחי כרובית בשמן זית, מפזרים מעט מלח גס ומסדרים בתבנית נוספת מרופדת בנייר אפייה. אופים את החצילים והכרובית כ-30 דקות עד שהירקות זהובים.

מרכיבים את המקלובה

4

משמנים את הסיר במעט שמן זית, מניחים עיגול נייר אפייה בקוטר הסיר ומשמנים אותו במעט שמן זית. מניחים שכבה של קוביות בשר מבושלות, מסדרים מעל שכבה של חצילים, שכבה של שיני שום, שכבה של עגבניות, שכבה של פרחי כרובית ושכבה של אורז. מערבבים בקערה קטנה את כל התבלינים עם ½1 כוסות מנוזלי בישול הבשר ויוצקים בזהירות מעל האורז. מכסים את שכבת האורז העליונה בעיגול נייר אפייה בקוטר הסיר.

מבשלים

5

מביאים לרתיחה, מכסים, מנמיכים את הלהבה ומבשלים כ-40 דקות. מכבים את הלהבה ומשהים כ-20 דקות לפחות. פותחים את הסיר, מסירים את נייר האפייה העליון ובודקים שכל הנוזלים נספגו והאורז מוכן. אם האורז עדיין לא מוכן, מוסיפים כ-1/2 כוס נוזלים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל כ-15-10 דקות עד שהאורז מוכן.

מגישים

6

הופכים את הסיר בתנועה מהירה ובטוחה על צלחת הגשה גדולה או על מגש גדול. מפזרים פטרוזיליה ומגישים.

להכנה מראש

7

אפשר להכין את המקלובה יום-יומיים מראש, לשמור במקרר ולפני ההגשה להוסיף 4-3 כפות מים ולחמם במשך 20-15 דקות על להבה נמוכה.

לגיוון

8

באותה שיטה מכינים מקלובה פרגיות וירקות: מחליפים את הכבש בפרגיות ומשחקים עם הירקות במתכון לפי המצוי בבית — תפוחי אדמה, דלעת, גזר וקישואים יתאימו. מבשלים את הפרגיות, צולים את הירקות ומרכיבים את המקלובה.