מתכון

מקלות קינמון ופקאן

המאפה הזה הוא בעצם מקלות סינבון על בסיס בצק פשוט. הם קטנים וחמודים ולא סותמים את הבטן, ומגישים אותם עם רוטב טופי לטבילה

2,296 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2022
מקלות סינבון של שיר גורן קורל גורן (בבקה בייקרי). צילום: דניאל לילה, סטיילינג: עידן ספיבק
מקלות סינבון של שיר גורן קורל גורן (בבקה בייקרי). צילום: דניאל לילה, סטיילינג: עידן ספיבק

מקלות פרמזן הם נשנוש מושלם בעינינו, ורצינו ליצור גרסה מתוקה שלהם. המאפה הזה הוא בעצם מקלות סינבון על בסיס בצק פשוט. הם קטנים וחמודים ולא סותמים את הבטן, ואם רוצים – אורזים לצדם גם צנצנת של רוטב טופי לטבילה.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

לרוטב טופי

למלית קינמון ופקאן

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מערבבים בקערת מיקסר ביצים, חלב ושמרים. מוסיפים קמח, סוכר ומלח ומערבלים עם וו לישה במהירות בינונית כ־5 דקות לבצק אחיד. מוסיפים חמאה בהדרגה וממשיכים ללוש במהירות בינונית 3־4 דקות נוספות להטמעה מלאה. מגבירים את מהירות המיקסר ולשים כ־3 דקות נוספות לבצק רך ונוח לעבודה.

2

מעבירים את הבצק לקערה משומנת, מכסים ומתפיחים כשעה להכפלת הנפח.

3

מחממים תנור ל־160 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפייה.

מכינים את רוטב הטופי

4

מחממים שמנת מתוקה במיקרוגל.

5

ממיסים סוכר במחבת יבשה על להבה בינונית לקרמל חלק בצבע ענברי. מוסיפים את השמנת המתוקה בהדרגה (היא תבעבע) וטורפים לתערובת אחידה וחלקה. מכבים את הלהבה ומצננים קלות. מוסיפים חמאה ומלח ומערבבים לטופי חלק.

מכינים את המלית

6

מערבבים בקערה סוכר, קינמון ואגוזי פקאן. מכינים קערה נוספת עם חמאה רכה (אפשר לחמם מעט במיקרוגל לריכוך, אך לא להמיס לגמרי).

7

מחלקים את הבצק לשני חלקים ומרדדים כל חלק לריבוע בעובי ס"מ־ס"מ וחצי. מורחים על חצי ריבוע חמאה רכה, מפזרים מעל שכבה אחידה של המלית, מהדקים קלות כך שתידבק לבצק, ומקפלים את החצי הריק של הבצק מעל המלית. מורחים עוד חמאה ומפזרים שכבה נוספת של המלית על חצי מהמלבן שהתקבל לאחר הקיפול הראשון, ושוב חוזרים על פעולת קיפול הבצק. חותכים את הבצק לרצועות ברוחב 3 ס"מ. מסובבים כל רצועה משני הכיוונים לצורת בורג ומסדרים בתבנית. חוזרים על הפעולות עם ריבוע הבצק השני. מכסים ומתפיחים חצי שעה.

8

אופים את המקלות 8־10 דקות להשחמה יפה (אפשר להכין את המקלות מראש, להקפיא מיד לאחר העיצוב, ולהפשיר לטמפרטורת החדר לפני האפייה) ומגישים עם רוטב הטופי בצד.