מתכון

מרק יוגורט וחציל

מרק יוגורט שמקבל חיזוק מחציל מעושן וגבינת פטה אשר מייצבת את המרקם ומעשירה אותו

16,214 בשלנים התעניינו במתכון זה
ספטמבר 2019
מרק יוגורט וחציל של קרן ויעל סלע-גפן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: דיאנה לינדר
מרק יוגורט וחציל של קרן ויעל סלע-גפן. צילום: דניאל לילה. סטיילינג: דיאנה לינדר

סודות של חצילים

בשר של חצילים קלויים, קליפות ואפילו הנוזלים שהחצילים מגירים אחרי הצלייה הם זהב קולינרי עם טעם מעושן ייחודי. אפשר להשתמש בהם במינון משתנה באינספור מאכלים כדי להוסיף עניין וניחוח. אנחנו קולות כמות גדולה של חצילים, משתמשות בבשר סמוך לצלייה ומנצלות את הקליפות החרוכות והנוזלים (שנשמרים קצת יותר זמן) במשך השבוע. בבית הכי נוח לקלות חצילים על מחבת פסים (לנו יש אחת שזה כל תפקידה בחיים) מעל להבה גבוהה כ־10 דקות מכל צד, עד שהקליפות משחירות ממש. אחרי הצלייה אנחנו קולפות את החצילים, שומרות את הקליפות בשקית ומפוררות אותן לתוך תבשילים או טוחנות אותן לקרם שחור עם פטה ויוגורט. את בשר החצילים אנחנו מניחות במסננת פלסטיק שיושבת מעל קערה ל–10–20 דקות. החצילים יגירו לקערה נוזלים שהם תמצית טעמי העישון ואפשר לשלב אותם בכל רוטב, תבשיל בשר, ויניגרט ומאפה שרוצים (הנוזל נשמר בצנצנת אטומה במקרר עד 3 ימים).

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

טוחנים את כל החומרים למעט השמן במעבד מזון למחית חלקה וסמיכה. מוסיפים שמן בזילוף איטי תוך כדי עיבוד ועוצרים כשמגיעים למרקם הרצוי (אנחנו אוהבות את המרק סמיך).

2

מעבירים לכלי הגשה, מוסיפים קרח, מערבבים ומפזרים מעל צנוברים, פטה מגוררת, זרעי ומיץ עגבנייה. מגישים או שומרים בקופסה אטומה במקרר (בלי התוספות) עד 3 ימים.