מתכון

מרק קארי צהוב עם אטריות ביצים – קאו סוי

את מחית קארי מכינים לבד, עם תבלינים יבשים והיא הופכת את המרק לארומטי במיוחד

6,350 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2019
קאו סוי – מרק קארי צהוב עם אטריות ביצים של התאילנדית בהר סיני. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי
קאו סוי – מרק קארי צהוב עם אטריות ביצים של התאילנדית בהר סיני. צילום: אנטולי מיכאלו. סטיילינג: דינה אוסטרובסקי וירדן יעקובי
  • 4 שעות השריה

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למחית קארי

למרק

להגשה (לא חובה)

אופן ההכנה

מכינים את מחית הקארי

1

משרים את פלפלי השושקה והצ'ילי בקערה עם מים בטמפרטורת החדר שעה ועד 4 שעות (ככל שההשרייה ארוכה יותר כך הכתישה נוחה יותר והמחית חלקה יותר). מוציאים וסוחטים.

2

מניחים את הפלפלים במכתש ועלי וכותשים כ־10 דקות. מוסיפים את הלמון גראס וממשיכים לכתוש לאיחוד. מוסיפים את שאר מרכיבי המחית וממשיכים לכתוש עד לקבלת מחית חלקה. משך הכתישה כ־20 דקות (אפשר להחליף את הכתישה בעיבוד במעבד המזון בפולסים אך אז לא כל הטעמים יבואו לידי ביטוי).

3

קולים כמון, זרעי כוסברה וגרגירי פלפל לבן במחבת כ־5 דקות. כותשים במכתש ועלי ומוסיפים למחית הקארי. אפשר לאחסן את מחית הקארי כשבוע ימים במקרר ועד חודשיים במקפיא.

מכינים את המרק

4

מחממים שמן בסיר על אש בינונית־קטנה, מוסיפים את מחית הקארי ומטגנים כ־30 שניות תוך כדי נענוע המחבת עד שהקארי נשבר, מבעבע מעט ומעלה ניחוח. מוסיפים שייטל וקרם קוקוס, מערבבים ומבשלים כ־20 דקות על אש בינונית

5

מוסיפים 2 כוסות מים, מערבבים, מוסיפים סוכר דקלים, סויה ורוטב דגים ומבשלים כ־20 דקות. אם המרק מסמיך מוסיפים מים - המרק צריך להיות דליל וקליל. מוסיפים בצל שלם, בצלי שאלוט, ג'ינג'ר, גלנגל ושיני שום ומבשלים עוד כ־5 דקות.

6

מחממים שמן לטיגון עמוק ומטגנים 120 גרם אטריות ביצים לא מבושלות 2-3 דקות להזהבה. מוציאים לצלחת מרופדת בנייר סופג וממליחים מעט.

מגישים

7

מניחים את אטריות הביצים המבושלות בקערות הגשה ומוזגים עליהן את המרק עד לשליש גובה הקערה. מוסיפים לכל קערה חתיכות בשר וחופן אטריות מטוגנות. אפשר להגיש עם פלחי ליים, חרדל כבוש ובצלי שאלוט בצד.