מתכון

מרק שעועית יווני – פָסוּלָדָה

המרק שמקורו במקדוניה, עשוי ירקות ושעועית לבנה שעל שמה הוא נקרא והוא בין המאכלים המזוהים ביותר עם המטבח היווני

44,731 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
פָסוּלָדָה. צילום: דן פרץ
פָסוּלָדָה. צילום: דן פרץ

פסולדה, המרק הלאומי שמקורו במקדוניה, עשוי ירקות ושעועית לבנה קטנה שעל שמה הוא נקרא, והוא בין המאכלים המזוהים ביותר עם המטבח היווני. ביום חורף קר קערת פסולדה ממלאת מקום של ארוחה שלמה, ומחממת את הלב וגם את כל העצמות. היוונים מגישים את המרק בתוספת זילוף שמן זית מעל, לחם טוב, ולעתים לצד גבינת פטה או סרדין כבוש.

אנחנו משתמשים בפלפלים חריפים עם הזרעים שלהם. אם אתם רוצים להקטין את מידת החריפות של הפלפלים – הרחיקו מהם את הזרעים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

להגשה

אופן ההכנה

1

מסננים את השעועית ממי ההשריה ומעבירים לסיר. מכסים במים, מביאים לרתיחה ומסירים קצף שנוצר על פני המים שוב ושוב, עד שהמים נקיים. מסננים את השעועית שוב ומחזירים לסיר, מכסים שוב במים קרים ומביאים לרתיחה.

2

מוסיפים לסיר שן שום אחת, את הכרשה, הסלרי ו־ 1/2 מכמות הבצל. מכסים את הסיר ומבשלים על להבה נמוכה כשעה, או עד שהשעועית רכה.

3

מחממים את שמן הזית בסיר נקי על להבה בינונית. מוסיפים את שארית הבצל ואת הפלפל החריף ומטגנים עד שהוא מזהיב. כותשים את 2 שיני השום הנותרות ומוסיפים לסיר יחד עם הגזר. מוסיפים את העגבניות ו־ 1/2 כוס מים ומתבלים במלח ובפלפל שחור. מבשלים 10 דקות על להבה גבוהה.

4

מסננים את השעועית מנוזל הבישול (שומרים את הנוזל ) ומוסיפים לסיר. אם המרק סמיך מדי, מוסיפים לסיר מעט מנוזל הבישול, ומבשלים עוד 10 דקות על להבה נמוכה.

5

מכבים את האש, ומוסיפים את הפטרוזיליה, הבצל הירוק והסלרי. מחלקים לקעריות הגשה, מזלפים מעל כל מנה מעט שמן זית, גורסים מעט פלפל שחור ומגישים.