מתכון

ניוקי ריקוטה לילדים

ניוקי ריקוטה קל קל קל שילדים יאהבו מאוד (וגם מבוגרים)

33,703 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
ניוקי ריקוטה של שניר אנג סלע. צילום: שניר אנג סלע
ניוקי ריקוטה של שניר אנג סלע. צילום: שניר אנג סלע

בימים כמו עכשיו חשוב יותר מתמיד להקפיד לא לבזבז מזון ולנצל את כולו. אישתי ואני מנסים לתכנן תפריט שבועי בבית, לעשות לפיו את הקניות ולוודא שיש לנו דרך ל״גלגל״ את השאריות ליום שאחרי. עם הזמן למדנו שהילדים פחות אוהבים לאכול שוב את האוכל של אתמול והפכנו יצירתיים יותר בדרכים לניצול השאריות.

המתכון הזה של ניוקי ריקוטה הוא דוגמא מצויינת למנה שההכנה שלה קלה. מכינים פעם בשבוע, מחלקים למנות ומה שלא משתמשים ביומיים הראשונים מקפיאים להמשך השבוע. ניתן להגיש את הניוקי עם רוטב בולונז, עם רוטב עגבניות שמוסיפים לו מעט שמנת ומקבלים רוזה שתמיד אהוד על הקטנים, ואפשר גם להוסיף את הניוקי למילוי של פריטטה ולהגיש את המנה כחלק מארוחת בוקר ספרדית.

לא לפחד מהמילה ניוקי – זה מתכון קל, קל, קל ומאוד אהוב על הילדים שלי, אפילו על אלה שמסרבים לאכול את רוב הדברים.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מביאים שפע מי מלח לרתיחה בסיר גדול (על כל ליטר מים כפית מלח). מכסים, שומרים על רתיחה ובינתיים מכינים ניוקי.

2

מערבבים את כל חומרי הניוקי חוץ מהקמח בקערה גדולה. מוסיפים את הקמח ומערבבים שוב לבצק אחיד.

3

מוציאים את הבצק למשטח עבודה מקומח וחוצים אותו. יוצרים מכל חצי גליל צר בקוטר של כ-1 ס"מ. חותכים כל גליל למקטעים ברוחב של כ-1 ס"מ.

4

מבשלים את הניוקי במים הרותחים בכמה מחזורים (אל תוסיפו יותר מידי ניוקי לסיר בבת אחת אחרת הם ידבקו אחד לשני), כשהניוקי צפים, נותנים להם עוד שתי דקות להתבשל ומוציאים מהמים הרותחים בעזרת כף מחוררת.

5

אם מגישים באותו היום, מעבירים את הניוקי המבושלים ישר לרוטב. אם מכינים להמשך השבוע, מעבירים לצלחת, משמנים עם מעט שמן זית ומקררים (במסעדה אנחנו עוצרים את הבישול במי קרח, אבל בבית אני מעביר את הצלחת עם הניוקי למקפיא לכמה דקות). אם לא מתכננים לאכול את הניוקי באותו היום שומרים במקרר עד שלושה ימים או בקופסה אטומה במקפיא (בשכבות המופרדות זו מזו בנייר אפייה מקומח בסולת) עד 3 חודשים.

6

מגישים עם רוטב בולונז, רוטב עגבניות, רוטב רוזה, רוטב חמאה ומרווה או כל רוטב אחר שאוהבים.