מתכון

ניוקי תירס בחמאה, תירס צלוי וליים

מנה שהיא התמצית של כל מה שטוב בקיץ: לתירס בעונתו יש טעם מרוכז ועז, והוא מלא בעסיס

28,486 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2020
ניוקי תירס בחמאה מזוקקת, גרעיני תירס צלוי, ליים, עירית וצ'ילי של רינת צדוק. צילום: שני בריל
ניוקי תירס בחמאה מזוקקת, גרעיני תירס צלוי, ליים, עירית וצ'ילי של רינת צדוק. צילום: שני בריל

השילוב של הניוקי מתירס טרי טחון, עשבי תיבול, תירס צלוי וחמאה מזוקקת – הוא תמצית של כל מה שטוב בקיץ.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לניוקי

להגשה

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־ 200 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מפזרים שכבת מלח גס על נייר האפייה ומניחים מעליה את תפוחי האדמה. מעבירים את התבנית לתנור ואופים כ-30 דקות לריכוך.

2

בזמן שתפוחי האדמה נאפים, "מגלחים" את קלחי התירס בעזרת סכין. מחממים מחבת עם שמן זית, מקפיצים את גרעיני התירס 5 דקות מעל להבה גבוהה. מסירים מהאש, ממתינים 5 דקות וטוחנים את הגרעינים לעיסה חלקה במעבד מזון.

3

מוציאים את תפוחי האדמה מהתנור, מניחים להם להצטנן כ־ 5 דקות, חוצים ומרוקנים את תוכנם בעזרת כף לתוך קערה. מועכים את תפוחי האדמה לפירה חלק, רצוי בעזרת ממעך תפוחי אדמה.

4

מוסיפים למחית תפוחי האדמה את התירס הטחון, קמח ומלח ומערבבים־לשים לבצק רך וחלק (הימנעו מלישת יתר). מחלקים את הבצק ל-5 חלקים שווים.

5

יוצרים מכל אחד מהחלקים גליל ארוך וצר בעזרת הידיים מעל משטח עבודה מקומח. בעזרת סכין או קלף חותכים כל אחד מהגלילים למקטעים ברוחב 3-2 ס"מ. מעבירים למגש מקומח. אם רוצים להקפיא - זה השלב.

מבשלים, מקפיצים ומגישים

6

מביאים שפע מים לרתיחה בסיר גבוה. כשהמים רותחים מוסיפים כפית מלח. זורקים פנימה את הניוקי בכמה מחזורים (לא מוסיפים יותר מדי ניוקי לסיר בכל פעם כדי שלא יידבקו זה לזה) ומבשלים 2 דקות או עד שהניוקי צפים. מוציאים מהמים בעזרת כף מחוררת ומעבירים למסננת.

7

"מגלחים" את קלחי התירס בעזרת סכין. מחממים חמאה מזוקקת במחבת רחבה ועמוקה, מוסיפים את גרגירי התירס, עלי זעתר ועלי מרווה, מוסיפים את הניוקי ומנענעים את המחבת כך שכל הניוקי נעטפים בחמאה. מוסיפים פלפל שחור ומלח ים ומגישים.