מתכון

סמבוסק לאבנה מטוגן

הסמבוסק הוא בן משפחה אהוב במיוחד, כאן הוא ממולא בלאבנה, ויש לאבנה גם בבצק

3,846 בשלנים התעניינו במתכון זה
יולי 2019
סמבוסק לאבנה מטוגן של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה
סמבוסק לאבנה מטוגן של נוף עתאמנה אסמעיל. צילום: דניאל לילה

המועג'נאת הם משפחת אצולה קולינרית – שם כולל למגוון כיסני בצק ממולאים מטוגנים או אפויים ששמורים לאירועים מיוחדים. בכל מקפיא ערבי תמצאו קופסאות מלאות במועג'נאת מוכנים לטיגון או אפייה למקרה של חגיגה. עדיף להשתמש בלאבנה יבשה, שכן את הסמבוסק אוכלים חם ולאבנה למריחה הופכת לנוזלית בחימום ועשויה לזלוג החוצה.

מכינים את הלאבנה לפי השיטה הזאת, מעבירים את הלאבנה עם המסננת והמשקולת למקרר ליומיים לפחות עד שהיא הופכת ליבשה, פירורית ולא דביקה ומרבית הנוזלים שהיו בה יצאו. אפשר לגלגל את הלאבנה היבשה לכדורים ולשמור בצנצנת מלאה בשמן זית.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מערבבים בקערה קמח, סולת ומלח, מוסיפים ביצה ושמן זית ולשים כ־30 שניות. מוסיפים לאבנה ומים בהדרגה ולשים לבצק אחיד ורך שנפרד מדופנות הקערה. מכסים את הבצק בניילון נצמד ומשהים כ־1/2 שעה.

מכינים את המלית

2

מערבבים את הלאבנה היבשה עם הקצח לאיחוד.

3

מחלקים את הבצק לשניים ומרדדים כל חלק על משטח מקומח לעלה דק ככל האפשר. קורצים מהבצק עיגולים בקוטר 8 ס"מ בעזרת חותכן, רינג או כוס. מניחים במרכז כל עיגול כפית מהמלית ומקפלים לצורת חצי סהר. אם רוצים לייצר שוליים מסולסלים כמו בתמונה צובטים במשיכות קטנות את קו הסגירה בין אגודל לאצבע, אם לא - פשוט מהדקים לסגירה.

4

מחממים שמן לטיגון עמוק בסיר ומטגנים את הסמבוסק כ־4 דקות עד שהם מזהיבים. מוציאים ומניחים על צלחת מרופדת בנייר סופג.