מתכון

עוגה מקמח כוסמין עם האם וחרדל

השילוב בין האם לחרדל עובד מצוין בתוך סנדוויץ', אז למה לא בתוך עוגה?

1,345 בשלנים התעניינו במתכון זה
נובמבר 2019
עוגה מקמח כוסמין עם האם וחרדל. צילום: דניאל לילה
עוגה מקמח כוסמין עם האם וחרדל. צילום: דניאל לילה

במשך שנים היו לי יחסים אמביוולנטיים עם חרדל, אבל מאז שביקרתי בדיז'ון וטעמתי את שלל החרדלים המטורפים שיש להם שם, השתכנעתי סופית שזו התוספת המושלמת לסטייק או לסנדוויץ' עם האם. ומכאן באה העוגה הזאת, שהיא אחת האהובות עלי באוסף הזה. קמח כוסמין (שהוא קמח מלא וגם דל גלוטן) מעניק לעוגה טעם אגוזי ומתקתק, אבל אפשר להכין אותה גם עם קמח רגיל.

עוגה עגולה בקוטר 30 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

למריחה

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

שמים קמח בקערת מיקסר עם וו לישה. מוסיפים שמרים, מפוררים אותם בעזרת האצבעות ומערבבים היטב. מוסיפים סוכר, מלח, ביצים וקוביות חמאה ולשים עד לקבלת מרקם של בצק פירורי. מוסיפים יוגורט תוך כדי לישה (אם הבצק יבש מדי וחסרים נוזלים, מוסיפים מעט מים). לשים עוד 10 דקות במהירות בינונית לקבלת בצק גמיש.

2

מעבירים לקערה משומנת בחמאה, מכסים בניילון נצמד ומעבירים למקרר למשך הלילה.

ממלאים, מעצבים, מתפיחים ואופים

3

מחלקים את הבצק ל- 3 כדורים שווים ומרדדים כל אחד מהם על משטח מקומח לעיגול בקוטר 30 ס"מ.

4

מברישים את אחד העיגולים בחמאה מומסת, מורחים חצי מכמות החרדל ומסדרים בצורה צפופה חצי מכמות ההאם. מניחים מעל עיגול בצק נוסף בצורה חופפת , מורחים ביתרת החרדל ומפזרים את יתרת ההאם. מכסים בעיגול הבצק שנותר.

5

מניחים כוס במרכז העיגול העליון (שתהווה סימן) וחותכים בעזרת סכין חדה או קלף מתכת כ- 15-12 משולשים מהכוס עד שולי העוגה (בסוף התהליך מוציאים את הכוס). מודדים 3 ס"מ מעל בסיסו של כל משולש ויוצרים חריץ ברוחב 2 ס"מ. דוחפים את בסיס המשולש מבעד לחריץ, כך שהבסיס משתרבב ממנו החוצה כמו לשון. לחילופין אפשר לסובב כל משולש סביב עצמו לצורת בורג, לקבלת צורת שמש.

6

מכסים בניילון ומתפיחים כשעה וחצי עד להכפלת הנפח.

7

מורחים את פני העוגה בחלמון.

8

אופים 30 דקות עד שהעוגה מזהיבה בצורה יפה ואפויה גם בחלקה הפנימי.

9

מגישים לצד בורגון אדום רציני ומחייכים בשקט.