מתכון

עוגיות בייגלה וקרמל מלוח

קרמל מלוח ובייגלה הם הזוג הלוהט של עולם הקינוחים, והעוגיות האלה הן הדבר הבא

2,599 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2022
עוגיות בייגלה וקרמל מלוח של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר
עוגיות בייגלה וקרמל מלוח של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר

קרמל מלוח ובייגלה הם הזוג הלוהט של עולם הקינוחים, והעוגיות האלה הן הדבר הבא: עוגיות סנדוויץ' פריכות, שמכינים מבייגלה טחון לאבקה וממלאים בקרמל מלוח. נשמע גאוני? אתם לא מתארים לעצמכם עד כמה.

שימו לב כי הכנת העוגיות מצריכה 20 דקות הקפאה + חצי שעה קירור.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק בייגלה

למילוי קרמל מלוח

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

טוחנים במעבד מזון את הבייגלה לאבקה דקה. מוסיפים את הקמח, אבקת האפייה, המלח ושני סוגי הסוכר וטוחנים כמה שניות לאיחוד. מוסיפים את החמאה ומעבדים עד קבלת פירורים גסים. מוסיפים את הביצה ומעבדים עד קבלת בצק אחיד. אם הבצק פירורי ואינו מתאחד, מוסיפים כף־שתיים מים ומעבדים שוב.

2

מחלקים את הבצק לשני חלקים ומרדדים כל חלק בין שני ניירות אפייה לעובי 3 מ"מ. מעבירים למקפיא ל־15־20 דקות.

3

מחממים תנור ל־170 מעלות ומרפדים תבניות בנייר אפייה.

4

מוציאים את הבצק מהמקפיא וקורצים ממנו עיגולים בקוטר 5 ס"מ. קורצים חור בקוטר 1 ס"מ במרכז של מחצית מכמות העיגולים. מסדרים בתבניות.

5

אופים כ־12 דקות להזהבה קלה ומצננים.

מכינים את הקרמל

6

מבשלים בסיר את השמנת המתוקה, החמאה והמלח לסף רתיחה ומסירים מהלהבה.

7

מבשלים את הסוכר בסיר נפרד, מוסיפים את הסירופ או הדבש ומבשלים על להבה בינונית, עד קבלת קרמל בצבע ענברי עמוק. מערבבים מדי פעם.

8

יוצקים לתוך הקרמל את תערובת השמנת המתוקה החמה ומערבבים היטב. ממשיכים לבשל על להבה בינונית עוד כ־3 דקות, עד שהקרמל מגיע לטמפרטורה של 115־125 מעלות, כשהוא סמיך אך עדיין נוזלי וללא גושים של סוכר. מצננים כחצי שעה, עד שהקרמל נוח לזילוף (אם הוא מתקרר ומתקשה מדי, מחממים כמה שניות במיקרוגל).

9

מסדרים על מגש את העוגיות השלמות ומניחים על כל אחת כפית גדושה של קרמל. מכסים בעוגיות עם החור, ליצירת סנדוויצ'ים, ולוחצים בעדינות כלפי מטה כדי להדביק את שני החלקים. אם רוצים, אפשר להעביר את העוגיות למקרר או למקפיא לכמה דקות, עד שהקרמל מתייצב לחלוטין. שומרים עד שבוע בקופסה אטומה מחוץ למקרר או כשבועיים במקרר.

מתכון מתוך הספר "בייקרי 365 וחברים" של דרור כהן, הוצאה עצמית, 216 עמ', 149 שקלים. הספר זמין לרכישה באתר: bakery365.co.il

"בייקרי 365 וחברים" | מאת: דרור כהן
"בייקרי 365 וחברים" | מאת: דרור כהן