מתכונים מהספר "בייקרי 365 וחברים" של דרור כהן

דרור כהן הוא מסוג האנשים האלה שסובלים מפיצול אישיות, בקטע טוב כמובן, ואפילו קצת מעורר קנאה: בבוקר הוא מהנדס תוכנה גיק  במיקרוסופט, ובלילה הוא קונדיטור נועז (בין לבין הוא מגדל ארבעה בנים ואף מצא פנאי להשתתף בריאליטי הקינוחים "הקינוח המושלם" ולהעפיל בו לרביעיית הגמר!). את בלוג האפייה שלו "בייקרי 365 " הוא פתח לפני עשר שנים, כשהדחף להיות קונדיטור השתלט עליו, ומאז הוא מעלה בו מדי יום – 365 יום בשנה – מתכונים למאפים מלוחים , מתוקים, עוגות, עוגיות וקינוחים, שנעים בין הפטיסרי הקלאסי למקומי, כולל פרשנויות שלו למתכונים מהעולם שהוא אוהב.

במהלך השנים שבהן התפתח כקונדיטור, צבר דרור חברים רבים מהתחום – אצל חלקם הוא למד, עם חלקם הוא שיתף פעולה: קונדיטורים, שוקולטיירים, אופים, בלוגרים ועוד. הקשרים האלה, שהיטיב לפתח ולשמר בצניעות רבה, באים כעת לידי ביטוי בספרו הראשון, שבו כל אחד מ-14 החברים גם תרם מתכון (ואף זכה לאיור מקסים ביותר של המאיירת אלה כהן, שאיוריה מתנוססים גם על כריכת הספר היפה). תמצאו שם, בין השאר, פריז ברסט פטל של קרן קדוש, עוגיות קפה ומלח ים של מיקי שמו, פוקצ'ת תאנים של ישראל אהרוני, עוגת מוס  שוקולד של אסטלה, טארט פטל־קוקוס של יאנינה מירסקי־בלוך, טראפלס זעתר של איקה כהן, דניש תותים ומרנג מבושם בלימון של ערן שוורצברד, בחושה פיסטוק ושוקולד לבן של ליאור משיח ועוד  מתכונים וחברים.

זהו ספר למי שנושא האפייה בוער בדמו ומעוניין להרחיב את יריעת הבחושות, להתנסות ולאתגר את עצמו גם בקינוחי בוטיק, עוגות רושם, פחזניות, בצקים כרוכים, טארטים וממתקים

פרק מיוחד מוקדש בספר לאפייה טבעונית וללא  גלוטן (אורחת: טל האוזן) וכן לאפייה מקומית, שבו מעניק דרור פרשנות  שלו לכנאפה (פריז־חיפה), עוגת שוקולד ושמן זית, גאלט אגסים וגבינת עזים, באסקית ים תיכונית ופרחי פטאייר.

בספר יש יותר  מ-70 מתכונים בדרגות קושי שונות (מהקל ועד המורכב), למצבי רוח ומועדים שונים ומגוונים. עם זאת, זהו אינו ספר לאופים מתחילים (די נדיר בנוף ספרי הקונדיטוריה שיוצאים כאן בשנים האחרונות, ויש להעריך את דרור על כך שהלך עד הסוף עם האמת שלו), אלא ספר למי שנושא האפייה בוער בדמו ומעוניין להרחיב את יריעת הבחושות, להתנסות ולאתגר את עצמו גם בקינוחי בוטיק, עוגות רושם, פחזניות, בצקים כרוכים, טארטים וממתקים.

"בייקרי 365 וחברים" של דרור כהן, הוצאה עצמית, 216 עמ', 149 שקלים. הספר זמין לרכישה באתר: bakery365.co.il

פּוֹבִיטיצה של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר
פּוֹבִיטיצה של דרור כהן | צילום: רונן מנגן, סטיילינג: עמית פרבר

פּוֹבִיטִיצָה - עוגת שמרים ואגוזים מסלובניה

בעיניי, העוגה הזאת היא האימא של כל עוגות השמרים. הסוד שלה הוא בצק גמיש מאוד, שנמתח ליריעה גדולה ודקה, ממולא ומגולגל עשרות גלגולים למתכון המלא