מתכון

עוגת גבינה באסקית של קפה נורדוי

עוגת הגבינה הבאסקית המיתולוגית של קפה נורדוי תצריך מכם מינימום עבודה ותעניק לכם מקסימום שחיתות

763,908 בשלנים התעניינו במתכון זה
מאי 2020
עוגת גבינה באסקית של קפה נורדוי. צילום: אנטולי מיכאלו
עוגת גבינה באסקית של קפה נורדוי. צילום: אנטולי מיכאלו

אפייה קצרה בחום גבוה יוצרת מרקם רך וקרמי שמתייצב בקירור של לילה אבל נוטה לחזור למצב מעט נוזלי כשהעוגה מחוץ לקירור. אם אתם אוהבים עוגה רכה וכמעט נוזלית תוציאו אותה מהמקרר שעה לפני ההגשה. אם אתם אוהבים אותה יציבה יותר (במרקם של קרם ברולה) הגישו ישר מהקירור. אל תוותרו על נייר האפייה לריפוד התבנית אחרת הבלילה עשויה לזלוג.

תבנית בקוטר 24 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל־220 מעלות במצב טורבו ומרפדים תבנית בנייר אפייה כשהשוליים של הנייר חורגים מעט מעל התבנית. כדי להצמיד את הנייר טוב יותר על הדפנות מברישים אותן במעט שמן או מים.

2

מעבירים גבינת שמנת וסוכר לקערת מיקסר או למעבד מזון. מערבבים עם בלון הקצפה או מעבדים במעבד המזון 2־3 דקות במהירות בינונית לקבלת קרם רך ואחיד. מוסיפים ביצים, זו אחר זו, תוך כדי ערבול; לא מוסיפים ביצה נוספת עד שהקודמת נטמעת בתערובת. טורפים היטב שמנת וקמח בקערה נפרדת לתערובת אחידה ובלי גושים. מוסיפים לגבינת השמנת ומערבלים לפיזור אחיד.

3

יוצקים את התערובת לתבנית, מעבירים לתנור ואופים במשך 35-30 דקות (עד שפני העוגה שחומים מאוד וכמעט שרופים). מוציאים בזהירות מהתנור (העוגה עדיין רוטטת ונוזלית מבפנים), מצננים לטמפרטורת החדר מחוץ לתנור ומעבירים למקרר ללילה (12 שעות לפחות).

מאחורי הקלעים של עוגת הגבינה הטובה במדינה