מתכון

עוגת פיסטוק וליים ללא קמח

עוגה בחושה עסיסית וריחנית עם ציפוי פיסטוק ופרוסות ליים מסוכרות

22,220 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
עוגת ליים ופיסטוק. ליאור משיח
עוגת ליים ופיסטוק. ליאור משיח

תבנית עגולה או רינג בקוטר 20 ס"מ

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לזיגוג פיסטוק וליים

אופן ההכנה

1

מחממים תנור ל-160 מעלות ומשמנים תבנית.

2

מעבדים חמאה, 160 גרם (3/4 כוס +1 כף) מהסוכר, תמצית וניל וקליפת ליים מגוררת לקבלת תערובת פירורית. מוסיפים חלמונים ומעבדים להטמעה. מוסיפים מיץ ליים ואבקת פיסטוק ומעבדים להטמעה. עוצרים את פעולת המיקסר ומקפלים פנימה גבינת ריקוטה בעזרת מרית.

3

מקציפים חלבונים בקערה נפרדת וכשמתחיל להיווצר קצף מוסיפים בהדרגה ותוך כדי הקצפה את שאר הסוכר עד לקבלת קצף אחיד ויציב (שכאשר הופכים את הקערה הוא לא זז).

4

מקפלים את קציפת החלבונים לתערובת החלמונים והריקוטה לקבלת בלילה אחידה (בצבע ובמרקם). יוצקים את הבלילה לתבנית, מעבירים את התבנית לתנור ואופים 45-40 דקות. מוציאים מהתנור ומקררים. לאחר שהעוגה קרה מחלצים מהתבנית ומעבירים לצלחת הגשה.

5

בינתיים מכינים פרוסות ליים מסוכרות: מבשלים סוכר ומים בסיר רחב כ-5 דקות עד שהסוכר נמס והנוזל הופך לסירופ. כשהסירופ רותח מנמיכים להבה ומוסיפים פרוסות ליים - רצוי לסדר את הפרוסות בשכבה אחת בתוך הסירופ. מבשלים 45-60 דקות עד שהקליפה של הליים כמעט והופכת שקופה. מוציאים את פרוסות הליים בזהירות מהסיר בעזרת מלקחיים ומניחים על רשת צינון או תבנית תנור מרופדת נייר אפייה. מניחים לפרוסות הליים להתייבש ולהתקשות כשעה.

מכינים זיגוג ומצפים את העוגה

6

מערבבים מחית פיסטוק ואבקת סוכר בקערה בינונית בעזרת מרית לתערובת אחידה. מורחים את התערובת על פני העוגה ועל השוליים. מקשטים עם פרוסות ליים מסוכרות.