מתכון

עוגת תלישות עם פיסטוקים, שקדים ודבש

"עוגת תלישות" בנויה מפיסות שאפשר למשוך בקלות מבלי לחתוך אותה לפרוסות

5,602 בשלנים התעניינו במתכון זה
יוני 2019
עוגת תלישות עם פיסטוקים, שקדים ודבש של אילה ענבר אפללו. צילום: שרית גופן. סטיילינג: ענת לבל
עוגת תלישות עם פיסטוקים, שקדים ודבש של אילה ענבר אפללו. צילום: שרית גופן. סטיילינג: ענת לבל

אפשר ליישם את הטכניקה על כל עוגת שמרים. כאן שידכתי לבצק השמרים מלית פיסטוקים ושקדים (שאפשר להחליף בכל סוג של אגוזים שאוהבים) בהשראת בקלאווה.

להכנת המתכון הצטיידו בשלוש תבניות אינגליש קייק בגודל 10X23 ס"מ.

 

החומרים טבלת מידות ומשקלות

לבצק

למלית

להברשה

לסירופ דבש לימון

לקישוט

אופן ההכנה

מכינים את הבצק

1

מערבלים בקערת מיקסר עם וו לישה קמח, שמרים, מלח וסוכר במהירות נמוכה עד לקבלת תערובת אחידה. מוסיפים ביצה וחלמונים וממשיכים לערבל עד שהם נטמעים בתערובת. מערבבים בקערה חמאה, חלב ושמנת חמוצה. מוסיפים את תערובת החמאה לקערת המיקסר. מערבלים במהירות בינונית כ-8 דקות עד לקבלת בצק אחיד הנפרד מדפנות הקערה. מכסים את הקערה בניילון נצמד ומניחים לתפיחה כשעה עד להכפלת הנפח.

מכינים את המלית

2

מערבבים בקערה פיסטוקים, שקדים ודבש. מוסיפים שמנת מתוקה בהדרגה ומערבבים עד לקבלת ממרח אגוזי במרקם סמיך אך לא קשה — שיהיה נוח למריחה על הבצק.

מעצבים וממלאים את העוגות

3

מחלקים את הבצק ל-3 חלקים שווים. על משטח מקומח מרדדים כל חלק למלבן באורך 24 ס"מ וברוחב 20 ס"מ. מורחים באופן אחיד שכבה נדיבה מהמלית על פני כל מלבן בצק. חותכים כל מלבן לאורך בעזרת גלגלת פיצה או סכין חדה ל-4 רצועות ברוחב 6 ס"מ כל אחת. מניחים את הרצועות זו על זו. חותכים את ערימת הרצועות ל-5 ריבועים בגודל 4 ס"מ כל אחד. מעמידים את הריבועים בטור בתבנית אינגליש קייק משומנת ומרופדת בנייר אפייה, כך שהחלקים צמודים זה לזה. חוזרים על הפעולות עם יתר הבצק וממלאים באותו אופן את שאר התבניות. עוטפים כל עוגה בניילון רפוי ומניחים לתפיחה שנייה כשעה עד שהשכבות מגיעות כמעט עד לדפנות התבניות.

אופים את העוגות

4

מחממים תנור ל-170 מעלות. טורפים קלות בקערית חלמון וחלב ומברישים את פני העוגות. אופים במשך 40-35 דקות עד שהעוגות זהובות ויציבות.

מכינים את הסירופ

5

בקלחת קטנה מביאים לסף רתיחה את כל החומרים, מערבבים ומסירים מהאש.

להגשה

6

כשהעוגות יוצאות מהתנור מרטיבים אותן בסירופ החם בעזרת כף. מפזרים שברי פיסטוקים, מצננים מעט ומגישים. שומרים את העוגות עטופות בניילון נצמד בטמפ' החדר 3-2 ימים או מקפיאים. מפשירים לילה במקרר לפני ההגשה ומחממים כ-5 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

לעוגת תלישות עם נוטלה ואגוזים

7

באותה שיטה מכינים עוגת תלישות עם נוטלה ואגוזים: מחליפים את המלית בצנצנת נוטלה וב-3 כפות אגוזים (מכל סוג שאוהבים) קצוצים. אחרי הזיגוג בסירופ הדבש מפזרים על העוגות חופן אגוזים קצוצים קלויים.