מתכון

עוף בזעתר צלוי מעל תפוחי אדמה בסומק

בשביל משהו שלוקח 10 דקות לזרוק יחד לתבנית, העוף הצלוי הזה עם תפוחי אדמה הוא יצירת מופת

31,245 בשלנים התעניינו במתכון זה
אוגוסט 2021
עוף בזעתר צלוי מעל תפוחי אדמה בסומק של עדינה זוסמן. צילום: דן פרץ, סגנון: נורית קריב
עוף בזעתר צלוי מעל תפוחי אדמה בסומק של עדינה זוסמן. צילום: דן פרץ, סגנון: נורית קריב
  • 4 מנות
  • שעתיים וחמש דקות (כולל זמן מנוחה)
  • קל
  • כשר
  • עוף

באינספור ביקורים בישראל לפני שהפכתי אותה לבית שלי, הייתי קונה שקיות ענק של זעתר מהשוק, כך שאחרי שעזבתי אם הייתי משתוקקת לשמש ותבלון של המקום הקסום הזה, לא משנה היכן הייתי, יכולתי לפזר אותו בחזרה בחיי, ולו רק בזמן הארוחה. בשביל משהו שלוקח 10 דקות לזרוק יחד לתבנית, העוף הצלוי הזה הוא יצירת מופת. אני מניחה את העוף ממש על תפוחי האדמה, כך שנוזלי הצלייה המתובלים בזעתר מצפים את תפוחי האדמה העבים. אם יש לכם אורחים, תזרקו את העוף לתנור במהלך שעת הקוקטייל, ואז תוציאו החוצה לקבלת אפקת וואו. אם אתם מאכילים קבוצה קטנה יותר תשמחו – כי העוף הזה, שהורד מהעצם ונזרק לסלט, הופך לאחלה ארוחת צהריים למחרת.

החומרים טבלת מידות ומשקלות

אופן ההכנה

1

מחממים את התנור ל־220 מעלות.

2

מניחים תפוחי אדמה, בצלי שאלוט, כף שמן זית, סומק, מלח ופלפל בתבנית אפייה ממתכת או זכוכית בגודל 22*33 ס"מ ומערבבים.

3

מתבלים היטב עוף במלח ופלפל, כולל את החלל הפנימי. מגררים קליפת לימון לקערה קטנה, חוצים את הלימון ושומרים בצד. מוסיפים לקליפת הלימון את 3 כפות שמן הזית שנותרו, 4 כפות זעתר ופתיתי צ'ילי ומערבבים בעדינות. ממלאים את העוף בחצאי הלימון, שום וענפי תימין ומשפשפים אותו בתבלין זעתר. (אם רוצים, אתם יכולים לקשור את רגלי העוף יחדיו; זה מרשים אך לא הכרחי למנה הזו). מפזרים למעלה את כף הזעתר הנותרת. מניחים את העוף כשצד החזה כלפי מעלה על תפוחי האדמה.

4

צולים את העוף 15 דקות, מנמיכים את החום ל־180 מעלות וממשיכים לצלות כשעה ו־20 דקות נוספות עד שרגל העוף מתנדנדת כשמושכים אותה, המיצים מתבהרים ותפוחי האדמה שמתחת לעוף רכים, ואלה שבקצוות פריכים וזהובים (הכלל הוא 23 עד 25 דקות לכל ק"ג עוף, אך טמפרטורת הצלייה הגבוהה בתחילת המתכון חוסכת קצת זמן). מוציאים את העוף מהתנור ונותנים לו לנוח 10 דקות. מוציאים את הלימון, השום והתימין מהחלל הפנימי, זורקים את השום והתימין ושומרים את הלימון. חותכים את העוף ממש על תפוחי האדמה ונותנים למיצים לצפות את תפוחי האדמה, ואז סוחטים על העוף ותפוחי האדמה אחד או את שני חצאי הלימון.

מתוך סיפרה החדש של עדינה זוסמן: Sababa: fresh, sunny flavors from my Isreaeli kitchen, Adeena Sussman. הוצאת פינגווין, 368 עמ', להשיג בסטימצקי ובחנויות ספרים מקוונות

עטיפת הספר "Sababa" של עדינה זוסמן. צילום: דן פרץ. סטיילינג: נורית קריב
עטיפת הספר "Sababa" של עדינה זוסמן. צילום: דן פרץ. סטיילינג: נורית קריב