מתכון

עלי חוביזה ממולאים באורז מלא, ירוקים ועגבניות

שפים מבשלים בבית: דור ונגר מלקט עלים עונתיים ומכין מהם ממולאים צמחוניים

40,735 בשלנים התעניינו במתכון זה
מרץ 2020
עלי חוביזה ממולאים באורז מלא, ירוקים ועגבניות. מתכון וצילום: דור ונגר
עלי חוביזה ממולאים באורז מלא, ירוקים ועגבניות. מתכון וצילום: דור ונגר

ליקוט חוביזות (וליקוט בכלל) הפך לטרנדי בשנים האחרונות. חוביזות הן אחד הצמחים הכי קלים לליקוט – הן צומחות בכל מקום, ואפשר לקטוף אותן אפילו בחצר בניין בתל אביב. זו פעילות מעולה עם ילדים – בעיקר עכשיו, כשצריכים למצוא פעילויות קרובות לבית. קיבלתי הרבה שאלות מהורים שקטפו חוביזות עם הילדים ולא יודעים מה לבשל איתן – אז אפשר להמשיך את הפעילות בגלגול משותף של ממולאים צמחוניים.

מחוץ לעונה אפשר החליף את החוביזות בעלי מנגולד או סלק ולבשל באותה צורה. אפשר גם להשתמש בעלי גפן, רק לזכור שהם דורשים חליטה ארוכה יותר (כ-3 דקות) וזמן הבישול שלהם ארוך יותר (כשעתיים)

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למלית

לבישול

אופן ההכנה

1

מרתיחים שפע מים בסיר גדול ומכינים קערה גדולה עם מי קרח. חולטים עלי חובזה כ-10 שניות במים הרותחים ומעבירים למי קרח.

2

מניחים בסיר אורז מלא, עגבניות מגוררות, עשבי תיבול, מלח, פלפל שחור ובהרט. יוצקים שמן זית בנדיבות ומים לכיסוי ומבשלים על להבה נמוכה כ-5 דקות עד שכל הנוזלים נספגים. שימו לב: האורז לא צריך להיות מבושל - רק לשחרר מעט עמילן כדי שיהיה דביק יותר. מצננים.

3

מרפדים תחתית של סיר או מחבת בקוטר 30 ס"מ בפרוסות עגבניה.

4

פורשים כל עלה כשהצד המחוספס כלפי מטה. מניחים כף מהמלית במרכז העלה ומשאירים שוליים של כ-2 ס”מ מכל צד לקיפול. מקפלים את השוליים על המלית ומגלגלים לצורת סיגר מהודק. מסדרים את הממולאים בשכבה אחת בסיר, כשהקיפול פונה כלפי מטה. יוצקים על הממולאים מיץ לימון, שמן זית, רכז רימונים ומים עד לכיסוי ומניחים עליהם צלחת שתשמש כמשקולת. מביאים לרתיחה, מנמיכים להבה ומבשלים על אש נמוכה במשך שעה וחצי.